diumenge, 4 de març del 2012

GELAT DE IOGURT

Avui diumenge per postres i per somiar en l 'estiu, gelat de iogurt. Un gelat amb una textura molt cremosa que permet decorar-lo amb caramel, fruita, xocolata....Deliciós.


Ingredients
Per a 4 persones
-250 gr de iogurt grec.
-175 gr. de nata per muntar.
-150 gr. de sucre llustre*.
-1 llimona, si pot ser petita.

*Si en aquesta recepta  utilitzeu sucre invertit heu d'afegir 105 gr. de sucre llustre i 45 gr. de sucre invertit.
El sucre invertit té propietats anticongelants que evita la seva cristal.lització i dóna una textura cremosa al gelat. És molt dolç per tant s´ha de substituir fins a un 30% la quantitat de sucre que requereix la recepta.

Preparació
-Esprémeu la llimona i coleu-ne el suc. En un bol afegiu-hi el iogurt, el sucre, el suc de la llimona i la nata. Ho bateu amb les varilles .
-Afegiu-hi la mescla en la geladora i l´accioneu fins aconseguir un gelat dens. En cas que no tingueu geladora, aboqueu-hi la mescla en un motlle allargat i la fiqueu en el congelador un mínim de 6 hores. Durant les 3 primeres hores heu de remoure el gelat a fi que adquireixi una textura cremosa i no cristal-litzi.
-Transcorregut aquest temps ja tindreu el gelat a punt per consumir. El decoreu a gust i el serviu.



Bon profit!

27 comentaris:

  1. Crec que som molts que sommiem en l'estiu.
    Gràcies, aquest gelat ens l'apropa una mica.
    Una abraçada

    ResponElimina
  2. Si que començem aviat la era gelats!!!! Pero que bons que son!!!!!
    Petonets.

    ResponElimina
  3. Mira que no sòc massa de gelats , però veient les teves fotos .......ara m'el pendria.
    petons

    ResponElimina
  4. Sembla que el solet d'aquest dies ens inspira a fer coses fresquetes. Sempre que menjo gelat de iogurt, penso que n'hem de fer a casa...
    Les fotografies parlen per si soles!!!!
    Ja li diré al pastisser de casa a veure si s'anima

    ResponElimina
  5. El gelat de iogurt és dels meus preferits, sobretot per acompanyar altres receptes de postres (tipus brownie o pastís de formatge). M'apunto la teva recepta per fer-lo casolà!
    A mi un gelat sempre em ve de gust, encara que sigui l'hivern ;)

    ResponElimina
  6. Aquest gelat és molt temptador. Amb el teu permís un dia d’aquest te’l copio.
    Bona cuina

    Per cert m’agradaria la teva col·laboració en el taller de mousse que tinc que fer el més de juny

    ResponElimina
  7. Em sembla que quan tingui el sucre invertit, Cristina, la primera recepta que faré serà aquest proposta deliciosa que avui ens penges! Mmmm... Petonet!

    ResponElimina
  8. Ja estas preparant l'estiu!!!!!!!1!
    A mi m'agraden tot l'any els gelats.
    M'agrada l'idea d'aquet, ja que es fàcil
    i els resultats estan a la vista.
    Petons

    ResponElimina
  9. con esta mañana explendida de sol que hemos tenido ya apetece un helado y este es muy bueno Cristina y ademas con azúcar invertido mejor.Te ha quedado muy bonita la foto con el molde de ceramica que supongo es hecho por ti.
    buena semana

    ResponElimina
    Respostes
    1. Per fí, algú el reconeix...Sí són les tulipes de ceràmica que vaig fer l´any passat. A més tinc càmera de fotos nova i això es nota, je, je, je.Gràcies.

      Elimina
  10. Jo al març, tot i saber que fins i tot pot venir de sobte un temporal o una nevada, m'agrada pensar en el bon temps quan veig el solet...així que el gelat ja em sembla bé, i si és de iogurt millor que millor! Una abraçada.

    ResponElimina
  11. El gelat em fa pensar amb l'estiu! que ja en tinc ganes!! el gelat de iogurt amb fruites del bosc és un dels meus preferits, així que m'apunto la recepta afegint-hi maduixetes del temps!!! per cert, si aquest motlle l'has fet tu enhorabona perquè és guapissim!! substitueixes la tipica galeta de tulipa!!! petons guapa

    ResponElimina
  12. aixs que bo, amb la caloreta que fa als migdies vé molt de gust unes boletes de bon gelat, com s'enyoren aquests dies d'estiu eh! vinga que la primavera ja ens vol treure el cap! Petonsss

    ResponElimina
  13. Uixxx no tinc geladora, però em doneu una enveja amb aquests gelats tan bons, haurè de fer un pensament...
    Una abraçada

    ResponElimina
  14. Cristina, un gelat molt bo. I la presentació perfecte.
    Nani

    ResponElimina
  15. Jo encara no m'atreveixo a menjar gelat! Fins que no entrem quasi de ple a la calor!jejjej
    T'ha quedat una recepta favulosa, un gelat molt cremoset! Petons

    ResponElimina
  16. Mi chico me trajo de su viaje a Miami la heladera de la Kitchen Aid y todavía no la he estrenado... a ver si me animo a estrenarla con tu receta!!! Besos.

    ResponElimina
  17. Visca tu, el teu gelat i les teves tulipes de ceràmica! ;)
    Fa una pinta fantàstica el geladet!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  18. Un gelat per anar paladejant, poquet a poquet. Molt bo.
    Petons.

    ResponElimina
  19. Mai he fet servir el sucre invertit.
    L'estiu passat em vaig animar amb més d'una recepta, em guardo la teva.

    ResponElimina
  20. No sabia que el sucre invertit tingués aquestes propietats. Un gelat que ha de ser molt bo!

    ResponElimina
  21. M'agraden molt els gelats, i els d'aquests tipus, i més enllà de la seva agradable textura, tenen l'avantatge que els hi pots posar quasi bé qualsevol complement.

    ResponElimina
  22. Ei, Cristina, la veritat és que amb les calorades que ja peguen segons quin dia, ja ens agradaria a molts tenir un gelat com aquest!

    Deliciós!

    Besades!

    ResponElimina
  23. ...El meu gelat preferit...he vist el teu post i no m'he pogut resistir a llegir-ho!!!!gràcies per compartir la teva recepta!!!!! a més ara és la millor època per prendre un bon gelat..no fa massa calor i tampoc un fred gelador!!!!!

    ResponElimina
  24. Sóc fanatica dels gelats, i veient aquest se'm fa la boca aigua!

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...