dissabte, 10 de març del 2012

BUNYOLS DE TARONJA

Amb aquests bunyols participo en el repte mensual de Memòries d' una cuinera. Els bunyols de taronja són un altra clàssic de la cuina de les àvies i mares. Així com els de pasta choux es troben en la pastisseria aquest són d'aquelles llepòlies casolanes, fàcils de fer i en què s´aprofitaven els ingredients que es tenien a l'abast. Deliciosos.

 
Ingredients
-1 taronja amb la pell.
-5 cullerades de sucre
-3 cullerades de llet.
-3 ous.
-1 got i mig de farina.
-1/2 sobre de llevat.
-sucre
-canyella en pols.




Preparació
-Trossegeu la taronja amb la pell i l´aboqueu en un bol juntament amb el sucre, la llet i els ousl. Tritureu-ho.
-Un cop triturat aboqueu-hi la farina tamissada i el llevat. Bateu-ho tot i deixeu-ho reposar 1/2 hora.
-Mentrestant, mescleu en un plat a part el sucre i la canyella.
-Transcorregut aquest temps formeu boles amb l´ajuda d´una cullera i les fregiu a foc mig fins que estiguin daurades per tots els costats.
- A mesura que aneu fregint, les poseu en un plat amb paper de cuina a fi que absorbeixi l´excedent d´oli.
-Quan hàgiu acabat arrebosseu els bunyols pel sucre i la canyella que teniu preparat.











Bon profit!

31 comentaris:

  1. Muy ricos,..ahora me comía unos poquitos
    Besos

    ResponElimina
  2. Quina pinta tenen aquets bunyols!!!!!!
    Quaresma, temps de bunyols.
    Jo també ting uns de clàssics per publicar.
    Petons

    ResponElimina
  3. No els coneixia aquets de taronja...quina pinta!!!!
    Demá publico els meus farcidets ......ummmmmmm
    petonets

    ResponElimina
  4. I tant, que estan deliciosos i de taronja no diguem!!

    ResponElimina
  5. Ostres Cristina. Aquest bunyols tenen que estar boníssims.
    No ho havia vis mai
    Bona cuina

    ResponElimina
  6. Mmmmm, de taronja? M'encanten!! Nyam!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  7. Que bons!! No he tastat mai uns bunyols de tronja, però han d'estar per llepar-se els dits. T'han quedat fantàstics!!
    Petons

    ResponElimina
  8. Muy buenos Cristina,mejor dicho tremendos,y muy bien te han quedado,incluida la foto y lo digo porque de naranja no los habia visto nunca y se los vi a Chef Silvia en Enero y hace un par de semanas hice su receta,pero con yogur en vez de leche y acompañando a un vaso con crema inglesa tambien de naranja.
    buen domingo

    ResponElimina
  9. Jo tampoc els havia vist de taronja, però m'els puc imaginar i molt bons per cert.
    Petons.

    ResponElimina
  10. Noia quin luxe de bunyols!! doncs saps, jo mai n'he menjat de taronja, per mi n'és tot un descobriment!! apuntada queda la recepta! petonets guapa

    ResponElimina
  11. No havia sentit mai a parlar d'aquests bunyols, però veient la foto ja veig que són sensacinoals! Han de quedar amb un gustet de taronja deliciós... Ara mateix me'ls menjaria per esmorzar abans d'anar d'excursió ;)

    ResponElimina
  12. Mira que amb taronjo no n'habia sentit parlar mai, pero tenen tan bona pinta que ara mateix m'els menjaria.
    petons

    ResponElimina
  13. bonisssssims!!! m'han sortit bonissssims!!! i molt fàcils!!! gràcies!!!!

    ResponElimina
  14. Doncs saps que de taronja no els he tastat mai? però hi penso posar solució aviat! gràcies per descobrir-me'ls!
    Petons

    ResponElimina
  15. No els he provat mai, però m'ho apunto per fer-los a casa, deuen estar molt bons.
    Una abraçada

    ResponElimina
  16. Ai Cristina! Quina llàstima no haver-los pogut provar! Amb taronja han de ser una delícia... jo he optat per fer els senzills, d'entrada. Em falta aprendre'n més! petonet

    ResponElimina
  17. Aquests bunyols prometen ser molt bons!!! amb el gustet especila de la taronja!!! encara no els he fet...m'hi he de posar!!

    ResponElimina
  18. A ESfruita no ens deixa d'impressionar l'àmplia varietat de bunyols que es poden arribar a elaborar. Els teus fan una pinta boníssima i porten taronja, una fruita que està a punt de finalitzar la seva temporada de màxima esplendor. Molt bona elecció.

    A part de passar-nos a veure el teu bloc, avui hem entrat per presentar-te la nova botiga online de fruita i verdures, de qualitat, ESfruita. Et deixem el link per si hi vols fer una ullada i veure l'àmplia varietat de fruites i verdures que oferim: www.esfruita.com

    ResponElimina
  19. quina pintassa cRistina!!! encara no m'he decidit per cap recepta, però aquesta m'encanta!!!! moltíssimes gràcies per participar. petonets

    ResponElimina
  20. Quin coloret més atractiu!, em semblen fabulosos, sempre m'agrada el gustet de taronja a les coses dolces!

    ResponElimina
  21. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  22. Per cert, ens en vam oblidar de dir-vos que si cliqueu "m'agrada" a la pàgina de Facebook aconseguireu un 25% de descompte: www.facebook.com/Esfruita

    ResponElimina
  23. No els he tastat de taronja, bé estic veient que de classes de bunyols n'he tastat poques...
    Moltíssimes gràcies per participar.

    ResponElimina
  24. Hola Cristina.

    Serà un clàssic, però jo no els he vist, ni provat mai. Vistos en el teu post, fan molt bona pinta i segur que estan molt bons.

    ResponElimina
  25. Quina bona pinta !!! ara mai els he tastat amb taronja..

    petonets

    ResponElimina
  26. Molt i molt bons aquests bunyols, tenia ganes de tastar-los amb taronja que m´han dit que son de deu!!! copio la recepta. Petons.
    Respecte al problema del meu bloc amb els seguidors es així de dur, però a mi i a uns quans blocs ens han triat per fer proves i ens hem quedat penjats, només et puc oferir seguir-me per mitja del correu electrònic. Gracies guapa!!!!

    ResponElimina
  27. mmm han d'estar bonissims amb l'aroma de taronja!

    ResponElimina
  28. M'acaba de trucar la meva mare..."no sabries d'alguna recepta de bunyols?", ara mateix. Li passo la recepta, ja t'explicaré!

    ResponElimina
  29. Estaven molt bons gracies per la receptala massa queda una miqua liquida pero al final quedan els bunyols bonissims moltes gracies i petoons!!!!!!!!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Estic contenta que t´hagin o us hagin agradat...no sé per què dius que la massa era una mica líquida...però el resultat final és el que compte.

      Elimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...