divendres, 17 de febrer del 2012

COCA DE LLARDONS

"Per carnaval tot s´hi val" inclosa la disfressa d´aquesta coca de llardons. Aquesta coca juntament amb la truita i la botifarra d´ou formen l`àpat del dijous llarder. No té cap dificultat en la seva elaboració i un cop l' hàgiu fet per primera vegada ja no la comprareu mai més.


Ingredients
-1 ó 2 làmines de pasta fullada.
-100 gr de llardons.
-1 ou
-80 gr. de sucre.
-70 gr. pinyons
-canyella i anís (opcionals)

Preparació
-Preescalfeu el forn a 180ºc
-Hidrateu els pinyons amb aigua.
-Piqueu lleugerament els llardons sense que arribi a formar-se una pasta ja que perdrien oli.
-Estireu la pasta fullada tot fent un quadrat. Imaginàriament la dividiu en 3 parts longitudinals iguals
-En la  part central escampeu el llardons, sucre (1/3), canyella i anís.

 
 
-Doblegeu-la d´un costat i passeu suament el corró a fi que els llardons s´integrin a la pasta fullada.
 
 

-Torneu a posar-hi llardons, sucre (1/3), canyella i anís i doblegueu l´altre meitat i passeu novament el corró.
-En acabat, pinteu la coca amb l´ou i poseu-hi la resta del sucre, i els pinyons. Segelleu la coca.
-Enforneu-la 180ºC, forn de dalt i de baix, uns 30' o fins que estigui daurada.

Font: curs de pastisseria


Bon profit!

21 comentaris:

  1. Yo la hago para San Juan.. y queda buenisima
    Besos

    ResponElimina
  2. Hola Cristina.
    L'anís no ho se, però la canyella que no falti a la coca de llardons.
    Una presentació molt original.
    Bona cuina

    ResponElimina
  3. Ostres cristina; si arribo a llegir abans aquesta recepta no m'hauria complicat tan la vida fent la coca de llardons ...i amb pasta de full ha de ser bonissima:
    petons

    ResponElimina
  4. Jo la faig practicament igual imamb anís... Visca el carnestoltes!!!!!
    Petonets.

    ResponElimina
  5. Ostres, doncs no sembla gens difícil de fer!! :D Quina pinta!! Tu si que vas celebrar el dijous llarder com toca, així m'agrada, mantenint les nostres tradicions més delicioses!! jaja

    Un petonàs! :D

    ResponElimina
  6. Hola Cristina! M'agrada com has fet el pas a pas. Mira que no m'hi he possat mai amm la coca de llardons. Veig que l'has vestit la coca per l'ocasió. Bon cap de setmana!

    ResponElimina
  7. Tens raò, queden tan bones i com son fàcils de fer ja no cal comprar-la.
    Aquesta coca està molt ben disfressada.
    Petons.

    ResponElimina
  8. Goita què fàcil, no l'he provada de fer mai. Amb el fàcil que és seria hora! petons

    ResponElimina
  9. Jo la faig igual i queda boníssima!!! I és tan fàcil de fer que ja no la comprem mai a la pastisseria, je je je...

    ResponElimina
  10. Qui va inventar la psta de full comercialitzada va ser un autentic geni!! per fer-li un petó!! m'encantaa!! petonets i a disfrutar del carnaval!!

    ResponElimina
  11. Aquest any no m'ha donat ni temps per fer-la (i mira que és fàcil i ràpida!), però l'any que ve no falla!! Quina pinta!
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
  12. Hem tingut el mateix pensament. Que bona, oi???
    Petonets

    ResponElimina
  13. Ei quina pinta!! I la decoració perfecta!!!
    petons

    ResponElimina
  14. No he hecho nunca y no se porqué... está buenísima!!!! Besos.

    ResponElimina
  15. Quina coca! Ah, i la fotografia molt ben ambientada. Bon carnaval.
    Nani

    ResponElimina
  16. me encanta esta coca es una de mis favoritas,pero aun no las hecho este año,me gusta el toque que le has dado de anis y canela que yo no le ponia,me lo apunto para probarlo,me ha gustado el toque de carnaval que le has dado
    bona setmana

    ResponElimina
  17. La veritat, m'és igual el carnestoltes, però no m'és igual quedar-me sense un bon tros d'aquesta coca.

    ResponElimina
  18. T'ha quedat mólt bé la foto, i la coca deu estar molt bona. El divendres passat m'en vaig menjar un bon troç, pero comprada segur que la teva es molt millor :)
    Una abraçada

    ResponElimina
  19. Es ben fàcil de fer i t' ha quedat molt maca!

    ResponElimina
  20. Queda boníssima i es molt fàcil de fer
    Un peto

    ResponElimina
  21. Pel que sigui, aquest any no hem menjat coca de llardons. Ara, amb la teva ja em sento recompensat.

    T'ha quedat molt bé, amb disfressa i tot.

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...