dimecres, 4 de gener del 2012

TARTA AL WHISKY

Aquestes són les postres del dia de Sant Esteve, la tarta al whisky. Feia molt de temps que la tenia a pendents i no volia deixar passar l'ocasió d´aquest dia que em reuneixo amb els meus cosins, alguns dels quals els veig d´any en any, per ratllar-la de la llista...Em sembla que ja ho puc fer.



Ingredients
Per un motlle de 23 cm.
Per la genoise
-3 ous.
-125 gr. de sucre.
-125 gr. de farina.
Per l'almivar
-100 gr. de sucre
-80gr. d´aigua.
-20 gr. de whisky.
Per la tarta
-150 gr. de sucre.
-4 ous.
-80 ml de llet.
-6 fulls de gelatina.(12 gr.)
-60-80 gr de whisky.*
-600 ml de nata.
Per la cobertura
-4 rovells
-150 gr. de sucre.
-70 ml d´aigua.
-2 full de gelatina.(4 gr.)
-sucre morè fi.
*Les quantitats són a gust del consumidor. Jo he posat el mínim que li dóna un toc de perfum.

Preparació
Per fer aquesta tarta és ideal un motlle de silicona amb base de ceràmica. Si no en teniu poder fer servir un motlle d´alumini desemmotllable però abans d'omplir-lo amb els ingredients de la tarta heu de posar-hi una cinta d´acetato perquè no s'enganxi quan el desemmotlleu.

-Per la genoise (base de pa de pessic): Heu de batre els ous amb el sucre fins que quedin molsosos i blanquinosos. Seguidament afegiu-hi la farina tamissada i l´enforneu a 180ºC, forn de dalt i de baix uns 10-15'. Retireu-la i deixeu-la refredar.
-Per l'almívar: En un cassó afegiu-hi tots els ingredients quan arrenqui el bull el retireu del foc. Deixeu-ho entebeir i emborratxeu  la base de pa de pessic. Abans punxeu-la amb una forquilla perquè penetri l'almívar.
-Per la tarta: Munteu la nata amb 50 gr. de sucre i reserveu-la en la nevera. Munteu les clares (dels 4 ous) a punt de neu fort amb 50 gr. de sucre  i reserveu-ho en la nevera.
-Poseu-hi en remull els 6 fulls de gelatina en aigua freda.
-En un cassó afegiu-hi els 4 rovells d'ou; 50 gr de sucre; 80 ml de llet i ho coeu-ho al bany maria, tot remenant amb les varilles, fins que arribi als 85ºC (s´espesseix i arrenca el bull). A continuació afegiu-hi la quantitat de whisky desitjada i la gelatina escorreguda.
-Remeneu-ho uns segons per amagalmar-ho tot i deixeu-ho que s´entebeixi.
-En un altre bol: afegiu-hi una part de la nata; una part de les clares; la resta de la nata i la resta de les clares amb moviments envolvents. Un cop mesclat ho afegiu-ho a la mescla del primer bol, és a dir, a la que conté el whisky.
-Seguidament ompliu el motlle i  poseu-lo en la nevera o congelador. Quan estigui quallada, tant si està en la nevera o semi-congelada farem la cobertura.
-Per la cobertura: Hidratem els 2 fulls de gelatina amb aigua freda. En un cassó afegiu-hi tots els ingredients de la cobertura menys la gelatina. Quan s´espessi ho apartem del foc i afegim els fulls de gelatina escorreguts i remenem perquè s´integrin.
-Cobrim la tarta amb la cobertura i ho tornem a posar en la nevera perquè qualli.
-Un cop quallat empolsinem amb sucre morè i cremem.
-Ho tornem a posar en el congelador i 4 hores abans de menjar-se-la posem la tarta en la nevera a fi que quedi semi-congelada i la decorem al gust abans de servir-la.

Per aquells que no en tingueu prou amb el whisky de la tarta podeu ruixar el vostre tall amb aquest licor. Un amic restaurador em va explicar que s´ha de posar una gerreta de whisky en el microones i escalfar-lo uns 45 segons. Val la pena provar el contrast entre la tarta semi-congelada i el whisky calent.

Bon profit!

26 comentaris:

  1. UAU quin aspecte! molt més bona que les que serveixen als restaurants, segur! Me l'apunto! ;)

    ResponElimina
  2. T'ha quedat maquíssima y segur que estava molt bona! Gaudeix de les vacances.
    Petons!

    ResponElimina
  3. Et pots creure que l'altre dia somniava amb una tarta al whisky? De petita m'encantava (ara seria políticament incorrecte que els nens en mengessin, no? jajaja). M'enduc la recepta, t'ha quedat espectacular!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  4. Ostres que bona!!! Sembla de pastisseria. Un pastís genial. Apuntadissim.
    Per cert, Bon any nou Cristina.
    Petonets.
    MAR, de El que no mata engreixa

    ResponElimina
  5. Quina tarta tan espectacular ............. es la preferida del meu home, aixi que l'haure de probar de fer.
    Petons

    ResponElimina
  6. Crec que t'ha funcionat la programació. Una tarta genial! Una abraçada per quan tornis

    ResponElimina
  7. Oooooooh!!! espectacular!!! quina passada de tarta!!! En prenc nota! Bons Reis!

    ResponElimina
  8. Tranquil.la, no t'ha fet la pirula...

    Ostres, i el pastís et va quedar molt i molt bé! Ara que, no m'imagino provant-ne un tros i ruixant-lo amb més whisky...uf!

    Jo també tinc aquest motlle de lekué i va de fàbula!

    ResponElimina
  9. DIRECTE A L'IMPRESORA!,siusplauuuuuuuuuuuuuuuuu...quin pastís!, segur el faig aviat!. El motlle de base ceràmica i cinta de silicona és EL motlle. Des de que el tinc practicament no utilitzo un altre... A reveure Cris!

    ResponElimina
  10. Ostres!! T'ha quedat perfecte!!! Una presentació impecable. Segur que els cosins van estar super contents...
    Petonets

    ResponElimina
  11. Genial!! te la mateixa pinta que la comercialitzada, pero el sabor ha de ser infinitament més bo!!! apuntada!! petons i bons reis guapa!!

    ResponElimina
  12. Uau nena!! t'ha quedat perfecta i gran!! per gaudir-ne d'un tall com de mana!!
    Petons

    ResponElimina
  13. No sembla precisament fàcil de fer, però em sembla que va valer la pena, no?? Almenys per la presentació, a mi ja te m'has guanyat!! jaja Un final rodó per a un àpat com el de Sant Esteve! :)

    Un petoneeet!!

    ResponElimina
  14. Hola Cristina,

    Em sembla una proposta fantàstica i t'ha quedat la presentació de pel·lícula

    M'agrada la sensació aquesta del pastís semi congelat i el whisky calent. Molt bona idea.

    Que viig bé demà!

    ResponElimina
  15. Apa noia, quina pinta... Jo la tinc a pendents pero no m'animo mai. Sera questió de posar fil a la agulla.
    Disfruta de les merescudes vacances!!!!
    Petonets.

    ResponElimina
  16. És perfecte! Quina presentació!
    Ptnts,
    Nani

    ResponElimina
  17. Amb els pastissos tens la ma trencada. Es veu molt ben acabat, una pastís d'aparador. Li treus el licor i no en deixo ni una engruna.
    Bon dia de Reis

    ResponElimina
  18. T'ha quedat perfecte, segur que els teus cosins van quedar impresionats.
    Petons.

    ResponElimina
  19. Un pastís de festa grossa, i que bo que ha de ser!

    ResponElimina
  20. Esta tarta es un espectáculo de sabor.
    Me gusta.
    Un beso.

    ResponElimina
  21. T'ha quedat molt professional aquest pastis, t'he que estar boníssim :):)
    Per cert, m'ha agradat molt el bloc, et segueixo desde ja!

    ResponElimina
  22. Aquesta tarta em sembla de primera i el nom del blog també. Tornaré a passar perquè m'encanta cuinar..

    ResponElimina
  23. Un pastís elaborat, i te una pinta deliciosa! T'ha quedat perfecte. Amb el whisky del pastís crec que n'hi ha prou jo no ho ruixaria, així es notaran més tots els sabors.
    Una abraçada

    ResponElimina
  24. També és un dels meus grans pendents, a tu t'ha quedat fantàstica!! Porta molta feina, però el resultat recompensa de sobres l'esforç. Enhoraobona, pots estar ben contenta de tatxar-la de la llista ;)

    ResponElimina
  25. Jo com la Mercè directament a la primera de pendents, encara que no se si en sabre de fer-lo, perquè els dolços i jo no lliguem gaire.
    Aquests pastis tornaria boix al Miquel
    Petons i Bon Any

    ResponElimina
  26. expectacular te ha quedado,ademas de ser una tarta muy buena

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...