diumenge, 15 de gener del 2012

FLAM DE CARXOFA


Amb aquest flam de carxofa participo en el repte del 15 de gener. Em va costar decidir-me  a participar però volia a demostrar als companys de Els Fogons de la Bordeta i Xocolata Desfeta que als "pastissers" no hi ha cap ingredient que se´ns resisteixi....

 

L´amalgama de la carxofa amb l´ametlla fa més exquisit el sabor d' aquest flam.És un equilibri entre la carxofa i l´ametlla no predomina un més que l´altra. Vaja... això és el que jo he percebut amb el seu tast. Ara cal que el proveu vosaltres ;-D

Ingredients
Per a 6-8 flams.
-250 g. de carxofes (pes net).
-300 gr. de sucre.
-4 ous.
-250 gr. ametlla mòlta,
-100 gr. de nata líquida.
-100 gr. de sucre per caramelitzar.



Preparació
-Netegeu les carxofes fins arribar a la part més tendra, el cor. Talleu-les, retireu-ne les peluses i la bulliu-les amb el sucre. 
-Menstrestant mescleu els ous amb l´ametlla i la nata fins a obtenir una massa homogènia.
-Quan estiguin cuites, les tritureu i les mescleu amb la preparació anterior.
-Feu un caramel amb els 100 gr. de sucre fins que aquest estigui daurat. Aboqueu-lo en els fons dels motlles i ompliu-lo amb la preparació de carxofa..
-Coueu-ho al bany maria 170ºC fins que el flam s´hagi quallat.


 

Bon profit!


28 comentaris:

  1. ja veus si no hi ha cap ingredient que se us resisteixi!! a mi se m'hagues fet impossible inventar-me una recepta dolça amb carxofes, però ja veig que la imaginació és molt important i aquesta recepta és fantàstica!! tinc curiositat per saber el sabor que té. me l'apunto! petons guapa

    ResponElimina
  2. Ostres, quina passada de recepta! Molt original. No sé imaginar-me el sabor, així que l'hauré de provar...hihi!
    Moltes gràcies per participar!
    Petonets!

    ResponElimina
  3. es que el que no pensis tú..... Ets una crak. Amb una recepta aixi sorprens a qualsevol, sense dubte!!!!
    Esperem la sortida a Caldes !!!!!!!!
    Petonets.

    ResponElimina
  4. Quina recepta més curiosa!!! I segur que boníssima.
    ja veig que no hi ha proposta que se us resisteixi ;-D

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  5. He de reconèixer que mai en ma vida s'ha m'hauria acudit fer una recepta dolça amb carxofa. Sort n'hi ha que algunes les neuronee els hi treballen al 300 %.
    Original recepta i molt bona!!!........... Bon diumenge!!
    Petons

    ResponElimina
  6. No em puc imaginar la carxofa amb una recepta dolça!! Que original! Ets una crack dels postres!jejej
    Petons

    ResponElimina
  7. Quina imaginació, jo pensava que era un flam salat. Es molt original i tant les carxofes com les ametlles son dos ingredients que m'agraden molt.
    Petons.

    ResponElimina
  8. Flam dolç amb carxofes? Realment sorprenent!!!! Això s'ha de tastar!!!!
    Petons

    ResponElimina
  9. Plas, plas, plas!! Tu no em veus però t'aplaudeixo i et faig la ola a la vegada!! jajajajaja Ja tenia ganes de passar per aquí, quina passada Cristina, ets una crack!! L'haurem de provar, eh?
    Moltíssimes gràcies per participar!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  10. Quina temptació! Ets la bomba! Sempre en tens alguna de pensada per sorprendre!
    Petons
    Sílvia

    ResponElimina
  11. Caram això si que es original! M'he quedat amb la boca oberta! Flam!!
    Una abraçada

    ResponElimina
  12. A mi que m'encanta la rebostería, m'has donat una grata sorpresa amb el teu flam, em sembla superoriginal i deu de estar molt bo.
    Gràcies per la teva recepta.
    Un petonet

    ResponElimina
  13. Tu si que ets valenta!!!!! però d'on recoi has tret auqesta idea? ens has deixat bocabadats.
    petonets

    ResponElimina
  14. ohhhhhhhhhhh! Un flam de carxofa! Això és pensar i pensar amb molt de profit.
    Nani

    ResponElimina
  15. Quin atreviment!!!!! em sembla una proposta definitiva. Si fem cosetes dolces amb carbassa, carbassó, tomaquet, ... per que no amb carxofa ???? Genial, genial.... Petons, i bona tarda de diumenge.

    ResponElimina
  16. No s'ha m'hagés acudit mai un flam d'escarxofa. Ets un crac!!
    Bona cuina

    ResponElimina
  17. Amb la boca oberta m'he quedat. Pensava, ha fet un plat salat? Noooooo, dolç! Quina imaginació!
    Petons.

    ResponElimina
    Respostes
    1. No m'imagino el sabor d'aquest flam, caldrà provar la teva recepta! molt bona idea! Salutacions,
      Sandra

      Elimina
  18. i és dolç el flam??? m'has deixat sense paraules!!! plas plas plas petonets guapa

    ResponElimina
  19. Flam de carxofa dolç?! Curiós, curiós per suposat que l'haurem de provar.
    Una abraçada.
    http://ingredientsiparaules.wordpress.com/ (ho sento no puc comentar de cap altre manera)

    ResponElimina
  20. Un flam de carxofes???????!!!!!! Quina proposta més original!
    No m'ho puc imaginar. Per això l'haurem de provar.
    Petons!

    ResponElimina
  21. Una altra dolça!!! Molt original!!! Me l'apunto.... Nosaltres també l'hem fet dolça.
    Ptns

    ResponElimina
  22. Me gusta mucho cómo te ha quedado este flan.
    Me quedo por aquí para ver todas estas recetitas tan ricas que tienes.
    Besos

    ResponElimina
  23. Jo al final no m'he atrevit amb la carxofa, però ja veig que tu has estat molt més valenta! I queda bé menjat com a postres? O és millor d'aperitiu? Suposo que les ametlles i el sucre deuen aconseguir un flam molt bo i amb un gust realment sorprenent.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gemma és un flam per menjar-lo el mateix dia o l´endemà...La textura és suau però no flexible com la d´un flam normal.Jo vaig trobar un mix de sabors. No destacava un més que l´altra.

      Elimina
    2. Flan de carxofes!!!!!!!
      La mes original.
      De luxe.
      Petons

      Elimina
  24. Ostres!!! Com se m'havia pogut passar per alt!!! Un flam de carxofes i dolç?¿?¿ No et puc assegurar que el provem, a casa els experiments....jejeje. Pero si l'has fet tu, segur que tenia que estar ben bo.
    Petonets
    MAR, de El que no mata engreixa

    ResponElimina
  25. Hola guapa tu

    nena que original, apunto la recepta, a casa els i encanten les carxofes

    mil petonets Susanna

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...