dijous, 8 de desembre del 2011

TORRÓ DE COCO

Aquest mes de desembre en la secció de cuina de l'Escola Mpal d'Art de Sant Joan Despí s'està impartint un monogràfic de torrons. La meva impaciència no m´ha permès esperar al repte del 15 i he volgut comprovar si m´ensortia tota sola elaborant un torró. Per això he començat amb el de coco. És molt fàcil, però molt fàcil de fer; gens complicat i amb un sabor i una  textura que no tenen res a envejar amb el que venen en les pastisseries.


 

Un torró gens empalagós, amb una textura suau que passa divinament amb la seva base de xocolata. Què més podem demanar els amants del coco, oi? Ah! m´oblidava per la recepta del 15.... més.

Ingredients
-200 gr. de coco ratllat.
-190 gr. de llet condensada.
-200 gr de xocolata de cobertura negra.
Preparació
-Foneu 150 gr. de xocolata al bany Maria. Mentrestant en un bol mescleu bé, la llet condensada amb el coco. Aquesta barreja la reserveu en la nevera uns 30-45' perquè agafi cos.
-Un cop estigui fosa la xocolata feu una capa base d´uns 3-5 mm de gruix en el motlle. I la deixeu refredar a temperatura ambient.
-Traieu de la nevera el coco i amb els dits de les mans, com si fossin dues forquilles, trenqueu una mica la duresa que hagi adquirit.
-Col.loqueu el coco sobre la base de la xocolata  tot prement-lo amb cura a fi que no es trenqui la xocolata. Torneu-lo a posar en la nevera uns 30'.
-Desemmotlleu-lo i decoreu el torró amb els 50 gr. restants de xocolata que haureu fos al microones o al bany maria. I ja podeu servir.
-El torró caduca a les 3 setmanes. El podeu conservar durant aquest temps ben tapat amb paper film.





 

En el curset ens han mostrat diferents motlles que es poden utilitzar per fer torrons casolans. A banda del tradicional de fusta es pot fer servir un motlle rectangular de silicona o un brik de llet o suc. Aquest s´han de  folrar amb paper vegetal. També és disposen de motlles amb format de pastisseria que jo he utilitzat per fer aquest torró.  Fa poc que el vaig comprar a Soler Graells i em feia molta il.lusió estrenar-lo.



Motlles de silicona, brik i de pastisseria


Capsa de fusta (Foto cedida per La lionesa)

Bon profit!

34 comentaris:

  1. Bon començament per la campanya de torrons. M'agrada molt el coco
    Bona cuina

    ResponElimina
  2. un turron siempre muy bueno el de coco,animo y sigue con los demas,te saldran bien seguro,para el 15 el siguiente

    ResponElimina
  3. L´anterior pastín de xocolata em va deixar bocabadat perque no sóc gens de dolços, però la xocolata és una altre cosa.
    I aquestde cooc, me´l guardo per fer-lo aquest nadal. Els panellets no m´acaben gaires de fer el pes, però els de cooc em fascinen.
    Acabo d´arribar ara mateix de la Fira Medieval de Vic i n´hi havia unes coques i unes postres, que t´haguessin encantat.


    Una salutació,
    Fran.

    ResponElimina
  4. Quan era petita era el que més m'agradava. Em recordava als bombons "bounty" que fa anys només trobavem a frança (sóc de molt a la vora de la frontera) i per nadal, quan els bounty ja havien desaparescut de l'armari, el turró de coco era una delicia. Gràcies per recordar-me un gust de l'infantesa... :)
    Petonets
    Mar, de El que no mata engreixa

    ResponElimina
  5. Desconeixia els motlles de silicona.
    Saps que m'agrada molt? La combinació de la xocolata i el coco. Una bona proposta però veig que no serà la única...

    ResponElimina
  6. cristina aquesto torró fa molt bona pinta I mira que jo els de coco no en compro mai, ja que no són els que més m'agraden , pero ara aquest si que hi clavaria una mossegada.
    Jo hi vaig la setmana proxima i l'altre a fer un curset de torrons, a veure que sortirà.
    Petons

    ResponElimina
  7. Me has dado una idea genial ya que a mi hijo le ebnantan los coquitos, la presentacion un 10.

    ResponElimina
  8. DE coco??? m'encanta!!! sóc una fan incondicional d'aquest fruit tropical!!! ;P molts petonets (ja estic desitjant veure el de la recepta del 15!!!)

    ResponElimina
  9. Caram, caram! Així que tenim una professional dels torrons a la recepta del 15. Que bé! Jo encara no m'hi he posat i estic espantadíssima. És una passada que t'hagis apuntat a aquest curs. Ja m'agradaria a mi fer aquest torró de coco... Nyam!


    Petonets!

    ResponElimina
  10. Cristina, espero que aquest també ens l'enviis pel 15, eh? És sensacional, t'ha quedat preciós! Quanta més varietat de torrons millor, si vols posar-lo a l'índex ja saps... deixa'ns l'enllaç al bloc! ;)
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  11. oh! quina bona idea els motlles casolans...encara no m'he atrevit a fer torró a casa, i una de les coses que sempre m'ha tirat endarrera era on posar-los! Gràcies pel truqui!

    ResponElimina
  12. Quina passada de torró! L'any passat en vaig fer de xixona i de xocolata i van volar, aquest anys també faré aquest. Quin èxit que tindrà!!!

    Gràcies per la recepta.

    Una abraçada!

    ResponElimina
  13. Només 3 ingredients???!! saps que no m'hi podré resistir oi?? que bo!! me l'enduc ara mateix! petons guapi

    ResponElimina
  14. quin torró mes bo,la veritat que el de coco no l'he fet mai aixi que queda apuntat,petons

    ResponElimina
  15. Ja està, ja ho tinc anotat! t'ha quedat preciós!!! nomès he fet torró de yema i aquest cau segur per aquests nadals! Espero les altres receptes...
    Petonets

    ResponElimina
  16. Ui que organitzada, practicant i tot! Jo m'hi poso aquest cap de setmana, a veure què sortirà.
    Bon cap de setmana.

    ResponElimina
  17. Sembla molt fàcil! I bo!! aquesta me l'apunto!
    Petons

    ResponElimina
  18. No sóc fan del coco, però veient les fotos realment donen ganes de fer-li una bona queixadala ;)
    Una abraçada

    ResponElimina
  19. al meu fill i a mi ens encanten els turrons de coco, ahir ja en vaig comprar, però aquest tan senzill i 'resultón' no trigarà a caure, a més no tinc excusa si em puc fer el motlle amb un tetrabrik!
    l'únic que no he entès gaire és això de trencar la duresa del turró en truere'l de la nevera

    ResponElimina
  20. Jo també he començat aquest "aqüeducte" la campanya dels torrons. No sabia que caducaba a les tres setmanes el de coco, doncs ja el puc començar ja que només m´agrada a mí. Encara que estic pensant que també es podria congelar...Ai mare, quin dilema!!! T´ha queda perfecte i molt ben guarnit...Petons,.....

    ResponElimina
  21. Gràcies a tots pels vostres comentaris,

    Manel, quan dic la duresa em refereixo a què quan el treus de la nevera està compactat. La llet condensada queda compactada; llavors es tracta "d' esmicolar-la" amb els dits per poder-la treballar.

    ResponElimina
  22. Hola guapa tu

    anoto la teva proposta, igual el faig, encara que aquest any no estic passa motivada per les festes, molts problemes a sobre

    mil petonets Susanna

    ResponElimina
  23. Un dels meus preferits Cristina!!! La decoració de la xocolata t'ha quedat genial!
    Petonets

    ResponElimina
  24. Té millor apecte que els que venen, es veu boníssim i amb la base de xocolata.
    Petons.

    ResponElimina
  25. Quina passada!!
    M'encanta, sembla facil com ho expliques i les caixes per fer-los... Una passada!!!

    ResponElimina
  26. Aquest triomfarà amb la recepta del 15!
    Nani

    ResponElimina
  27. Quin senyor torró! El de coco, el que més m'agrada. Segur que triomfes!!! Petonet

    ResponElimina
  28. Genial la idea del brick! nunca he hecho turrones y seguro que el resultado es fantástico. Besitos.

    ResponElimina
  29. Ostres, la presentació t'ha quedat espectacular!

    ResponElimina
  30. Que original lo del brik! jaja genial! i jo que volía menjarme el meu pera reutilitzar la caixa de fusta! jaja m'has donat la sol.lució
    El torró fantastic.
    Un petonet

    ResponElimina
  31. El veig perfecte!!!
    T'ha quedat bó i preciós.
    Petonets guapi.

    ResponElimina
  32. hola la llet condensada com s'acosegeix es que sol sóc una noia de 14 anys

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...