dijous, 15 de desembre del 2011

TORRÓ DE CAFÈ

Mai m´hauria imaginat que faria  torró de cafè..Per què? perquè no m´agrada. Qui em coneix bé sap que solament  prenc un cafè amb llet descafeinat i molt curt de cafè. Però llavors? I aquest torró amb cafè? Simplement perquè és  FA-BU-LÓS! Una delícia.Ha estat el torró amb més èxit entre tots els assistents  al monogràfic de torrons que vàrem acabar dimarts alguns d´ells pocs amics del cafè.




És un torró amb una textura tendre que es desfà a la boca. Mentre el vas assaborint el sabor del cafè es casa amb els dos xocolates. Fantàstic!

 Ingredients
-100 gr. de xocolata blanca.
-300 gr. de xocolata negra.
-50 ml de cafè fort.
-2 cullerades de cafè soluble.
-100 gr. de mantega per la xoc.negra.
-1 culleradeta de mantega per la xoc.blanca.




Preparació
-Primer de tot, foneu  la xocolata blanca al bany maria .Quan estigui fosa afegiu-hi, fora de foc, la culleradeta de mantega. Remeneu fins que es desfaci i s`integri. Seguidament, aboqueu-hi la xocolata en el motlle i formeu una base.
-Deixeu refredar a temperatura ambient. El temps que transcorre amb la preparació de la xocolata negra ja és suficient perquè la base de xocolata blanca qualli. Si arribat el moment veieu que no ha quallat el suficient per abocar-hi la capa de xoco negra poseu el motlle 5' en la nevera.
 -Tot seguit, foneu al bany maria la xocolata negra. Un cop fosa afegiu-hi, fora de foc, els 100 gr. de mantega. Remeneu fins que s´integri i afegiu-hi els 50 ml de cafè fort. Remeneu. A continuació afegiu-hi les 2 cullerades de cafè soluble. Remeneu i ho porteu a foc fluix uns 2-3' fins que estigui tot homogeneïtzat.
-Ho deixeu entebeir un parell o tres de minuts i ho aboqueu sobre la base de xocolata blanca.
-Ha de quallar com a mínim 3 hores en la nevera abans de la seva consumició.







Bon profit!

33 comentaris:

  1. Ostres nena, és que té una pinta... aquest l'he de provar ja! Que jo sí que sóc cafetera!! M'encanta!
    Moltes gràcies per participar!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  2. Ui! Aquest és un torró perillós per a mi... perquè si a tu que no t'agrada el cafè ja t'ha fet el pes, imagina't a mi que sí que m'agrada!!! T'ha quedat molt ben fet i la decoració que hi poses m'encanta! Petonet

    ResponElimina
  3. Doncs a mi si que m'agrda el café, i ben fort a sobre!! així que aquest torró segur que m'encanta! la finta és fabulosa! petons

    ResponElimina
  4. La combinació de cafè i xocolata em torna boja. A sí que m'agrada el cafè ;)
    T'ha quedat un torró de professional, amb una decoració exquisita!

    ResponElimina
  5. El cafè pot no agradar però en postres triomfa sempre oi? quin turró més vistós i elegant, si senyora!

    ResponElimina
  6. Ui, doncs a mi el cafè en postres no m'agrada massa però si dius que fins i tot als poc cafeteres els hi ha agradat deu ser que està molt bo.
    Petons.

    ResponElimina
  7. Cristina, quan he vist torró de cafè he pensat... però si no li agrada!! :D Així m'assegures que una que no pren ni un cafè al dia com jo li agradarà?
    Petons!

    ResponElimina
  8. M'agrada molt la presentació!! I segur que esta molt bo!
    Petons

    ResponElimina
  9. Però quina pinta!! Ostres, tan de bo el pogués provar, perquè ha d'estar increïble. I tan bonic...!

    Moltíssimes gràcies per participar!
    Petonets!

    ResponElimina
  10. Jo vull una classe intensiva i personalitzada de torrons....JA!!!!
    Fantástic!
    Petonets, guapa.

    ResponElimina
  11. Tot i que a mi el cafè no m'agrada, reconec que te un pinta deliciosa. I la presentació queda molt bé.

    Una abraçada

    ResponElimina
  12. Per començar, t'ha quedat una preciositat de turró!! Només amb la presència ja se'm fa la boca aigua. però és que a més la combinació d'ingredients m'encanta! I és senzill de fer!
    Genial.
    Petonets

    ResponElimina
  13. fantastico este turron y te ha quedado perfecto y fotogenico y hasta leyendo la receta se me ha ocurrido que hasta bombones se pueden hacer.

    ResponElimina
  14. Ja el tinc!, és aquest!, el meu!, el que vull per a casa!, cafè...o cafèee.... Quina meravella de torró i que ben presentat!, artista!, un torró de llibre! A reveure Cristina.

    ResponElimina
  15. Cristina, has de començar a fer un curset de cuina. Ja tens un primer alumne. M´encanta el café, amb llet clar, però m´agrada molt aquest moment en el que agafes un llibre, l´o bres i el veus.

    Ja he proposat fer el torró de coco, i m´han dit que sí, i ara també m´apunto quest. Desprès de nadal, hauré de fer molt d´exercici. I mira, que n´estic de prim.

    Moltes gràcies, pels teus comentaris, sempre m´agrada llegir-los.


    Salutacions,
    Fran.


    http://hallamadovalentino.blogspot.com/

    ResponElimina
  16. Com diu un cuiner, t'ha quedat NIQUELAO!! fantàstic!!

    ResponElimina
  17. És fabulós a part de maquíssim!
    Un petó,
    Esther

    ResponElimina
  18. Hola Cristina,
    Quina casualitat! Avui m'han demanat si podia fer un torró de cafè i no recordava haver vist cal per la blogosfera.
    Apa, recepta apuntada que aquest l'he de fer abans de la setmana vinent. A mi el cafe no m'agrada però en postre trobo que li va de meravella. Petonets

    ResponElimina
  19. no m'agrada el café, però reconec que tastaria un trosset del teu!!!! potser em feien canviar d'opinió!!! molts petonets

    ResponElimina
  20. Quin Nadal més profitós! Quines delícies ens presentes. El cafè no em diu res però a aquest torró no li faria un lleig.

    ResponElimina
  21. Jo tampoc no soc gaire cafetera però així com el pintes l'haurem de tastar. Per les fotos sembla boníssim!!
    Petons!

    ResponElimina
  22. mmmmmm criminal crec que sento la oloreta i tot...
    Com diu Bon Tiberi l'haurem de tastar però ja et dic amb antelació que és boníssim!!
    Una abraçada.

    ResponElimina
  23. Quina presentació tan xula!!!Llàstima que el cafè no m'agrada, però a casa en tinc un que li xiflarà.
    Petonets guapa

    ResponElimina
  24. Tot i que no m'agrada molt el cafè, penso tastar-lo. Ho has presentat amb tanta passió que en faré un. Jo t'ho explicaré. Moltes gràcies !!
    Emma

    ResponElimina
  25. T'ha quedat una barra de torró de luxe i segur que el sabor es inigualable.
    Petons.

    ResponElimina
  26. Cristina que presentación tan bonita.Aseguro que la textura de este turrón es única y aunque como sabes no me gusta el café tuve un éxito impresionante con este turrón.

    ResponElimina
  27. Ja passa sovint, que una cosa no t'agrada gens però barrejada amb d'altres et torna boja!! jaja A mi tampoc m'agrada el cafè, però tal com has descrit que aquest turró es fon a la boca me n'han vingut unes ganes...!! jaja

    Per cert, la presentació t'ha quedat moníssima :)
    Un petóo!!

    ResponElimina
  28. Quina passada, t'ha quedat perfecte!! Si el veu el meu marit no dubtaria en demanar-me que li fes, ell és molt cafeter i a mi no m'agrada gens.

    ResponElimina
  29. Que rico!! te ha quedado perfecto! y la presentación impecable. seguro que está demasiado bueno

    ResponElimina
  30. Quin bon profit que li treus al motlle. Aquest torró deu estar molt bo. A mi m'agrada molt el cafè
    Bona cuina

    ResponElimina
  31. Quina marca de xocolata negra?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola. Jo sempre faig servir la xocolata TORRAS de cobertura del 70% en quasi totes les postres. La Nestlé Postres la trobo bastant ensucrada.

      Elimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...