diumenge, 11 de desembre del 2011

GALETES DE GINGEBRE

Les galetes amb gingebre són molt típiques dels països escandinaus. Aquestes galetes les varen adoptar els anglosaxons els quals les hi van donar la forma d´homenet: Gingerbreadmen cookies. Anuncien l´arribada del Nadal i de l´entrada de la nova estació: l´hivern. Són ideals per prendre amb una tassa de xocolata, amb un te o amb un bon cafè amb llet.


Ingredients
Per a 25-30 galetes
-130 gr. de mantega pomada.
-200 gr. de sucre.
-300 gr. de farina.
-1 ou.
-1 culleradeta de postres de llevat.
-1cullerada de mel.
-2 cullerades de gingebre.
-1 culleradeta de postres de canyella (opcional).

Preparació
-En un bol aboqueu-hi  el sucre; la mantega pomada a trossets; l´ou; la farina i el llevat tamissats. Amasseu-ho fins que tots els ingredients quedin amagalmats i es formi una massa homogènia i que no s´enganxi.
-A aquesta massa afegiu-hi  la cullerada de mel, les 2 cullerades de gingebre i la culleradeta de canyella, si en poseu. Amasseu-ho fins que tot quedi amagalmat i homogeni.
-Entre dos llistons de fusta de 3-4mm i, sobre un paper vegetal, aboqueu-hi la massa que l´estirareu amb un corró. Un cop estirada feu-hi les figuretes amb els motlles.
-Si no en teniu llistons de fusta podeu preparar-ne uns amb un parell de llibres amb el llom de la mateixa mida. Els folreu amb paper vegetal i els col.loqueu entre la massa. El corró l´heu de passar sobre els llibres. Aquest mètode és el que he fet servir jo.
-A mida que aneu formant les galetes col.loqueu-les sobre la safata del forn folrada amb paper vegetal. El forn l´heu de preescalfar a 180ºC.  Les galetes han de coure a 180ºC uns 15' aprox. amb el forn de dalt i d'abaix. Han de quedar dauradetes, no torrades.
-Un cop cuites; les retireu amb una espàtula i les col.loqueu sobre una reixeta. Quan hi siguin dures ja les podeu decorar si ho desitgeu.
-I a menjar!.


Bon profit!

27 comentaris:

  1. Estas galletas me gustan mucho y las encuentro ideales para estas fiestas. Besos.

    ResponElimina
  2. muy buenas y con este espiritu navideño que le has dado quedan muy bonitas

    ResponElimina
  3. Guapíssimes i segur que molt bones. Una barçada

    ResponElimina
  4. Ke buena pinta:) no conocia tu blog y me ha encantado! Me veras mucho por aki!

    ResponElimina
  5. M'encanten les galetes de gingebre, són una delícia! i aquestes t'han quedat moníssimes!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  6. M'encanta fer galetes i com no, les de gingebre...
    T'han quedat molt be.
    Petonets.

    ResponElimina
  7. Son yankis total!! I saps que no estic segura si les he tastat o no??!! jo diria que si pero no ho se ehh....em copio la teva recpeta i un dia en faig, aixi sabre segur que les he provat algun cop!! ;) petons

    ResponElimina
  8. Aquestes galetes son molt bones i només ens recorde'm d'elles als Nadals...

    que maques que están.

    un petonet

    ResponElimina
  9. No les he provades mai, però si que es veuen molt per nadal, l'altre dia vaig estar temptada de comprar el motllo i al final no ho vaig fer.
    T'han quedat molt xules.
    Una abraçada

    ResponElimina
  10. Caram, estàs molt nadalenca, oi? :)
    Entre el torró espectacular de coco i aquestes galtes... mmm... tot té una pinta deliciosa!

    ResponElimina
  11. T'han quedat perfectes!!! les apunto!!

    ResponElimina
  12. T'han quedat molt xules!! i segur que igual de bones!

    ResponElimina
  13. segur que estan bonissimes aquestes galletes pero encara no les he provat mai!! Ja men menjaria una ara de les teves que t'ha quedat molt maques!!
    Petons

    ResponElimina
  14. Que maques! no les he provat mai, segur que el gingebre els hi dona un toc especial.

    ResponElimina
  15. M'encantaria compartir amb tu una galeta (o una pila) amb una tassa del que tinguis per casa...
    Un petonet!!!

    ResponElimina
  16. Donen ganes de començar a menjar galetes, a mi m'agrada que portin canyella. Sont molt boniques.
    Petons.

    ResponElimina
  17. Cristina; El genjibre, a mí sempre em fa respecta, doncs és una arrel molt poderosa, és clar que fetes d'aquest manera -a mí la canyella també m'agrada molt- tenen que tenir un gust realment encisador.
    Que vagi de gust Cristina¡¡ :-D

    ResponElimina
  18. A mi m'agraden molt, també les faig amb mel.
    T'han quedat maquíssimes.
    Petons.

    ResponElimina
  19. Que bonitas te han quedado!! seguro que estaban deliciosas...un besito

    ResponElimina
  20. Cristina, que boniques!!!
    Però vaig a veure el torró de coco que encara m'hi haig de posar amb el tema torrons. ;)
    Petons!

    ResponElimina
  21. ai, que bé que t'han quedat! Jo aquest any intentaré tornar-ne a fer, perquè em van agradar molt! El què més em costa és fer-les del mateix gruix i que se'm coguin totes per igual (si alguna queda més prima es crema de seguida).
    Felicitats!

    ResponElimina
  22. Hoa Cristina, m'agradan molt i son molt boniques PLUGIMDECOLORS
    MARTA

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...