dilluns, 26 de desembre del 2011

FLAM DE MATÓ

Què li darem en el noi de la mare? Què li darem que li sàpiga bo? Panses i figues i nous i olives, panses i figues i mel i mató...

Aquestes han estat les postres que han arrodonit, juntament amb els tradicionals torrons, l'àpat de Nadal: un flam de mató.

Ingredients
Per a 8-10 persones.
-5 ous.
-1/2 l de crema de llet.
-500 gr de mató.
-250 gr. de llet condensada.
-30 gr. de pinyons.
-mel al gust.

Preparació
-Preescalfeu el forn. 
-Bateu els ous; un cop batuts els aboqueu en un bol i seguidament aboqueu-hi  la crema de llet; el mató i la llet condensada. Ho mescleu amb unes varilles elèctriques.
-Seguidament, aboqueu-hi la mescla en un motlle rectangular i el poseu a coure en el forn al bany maria a 180ºC durant 1 h 45'. Heu de tapar el motlle amb un paper d´alumini. L'aigua del recipient on heu de coure el flam ha d´estar prèviament calenta.
-És millor fer-lo d´un dia per l´altre a fi que qualli amb el fred de la nevera.
-Un cop fred el desemmotlleu, el serviu en talls i els decoreu amb els pinyons i els regueu ambla mel.També queda molt bé posar-hi fruïts del bosc.

Bon profit!

...Què li darem al fillet de Maria? Què li darem a l´hermós Jesuset? Jo voldria donar una cota que l´abrigués ra que fan tant fred.

13 comentaris:

  1. Una pensada genial! Ja saps com m'agrada a mi el mató. Ara mateix en menjaria un bon tros.
    Una abraçada

    ResponElimina
  2. Segur que vas triumfar, és molt original, segur que m'agradarà.
    Una abraçada

    ResponElimina
  3. Això son unes postres de *****.
    Una abraçada

    ResponElimina
  4. que bo ha de ser!! no l'he tastat mai així que em quedo la teva recepta per quan m'animi!! petons

    ResponElimina
  5. Que bo que és el mató amb mel, i amb tots aquest ingredients ummmm, per llepar-se els dits.
    Bones festes Cristina!!

    ResponElimina
  6. Quina pinta!!! No la coneixia, aquesta recepta. Jo faig flam de mató, però també hi poso ou... provaré aquesta delicatessen... bones festes!!!

    ResponElimina
  7. Quina idea més bona i apropiada pel Nadal! Ets la reina dels flams! ;)

    ResponElimina
  8. Un flam perfecte per acabar de digerir el menjar!!!
    Petons

    ResponElimina
  9. Un flam extraordinari. Mmmmm de mató! Amb el que a mi m'agrada!
    Salutacions

    ResponElimina
  10. Une postres delicioses!bon any! petó

    ResponElimina
  11. Mató! A casa ens agrada molt. A més, és molt agraït per a cuinar.
    Un feliç 2012!
    Nani

    ResponElimina
  12. Ara estic intrigada i m'he d'esperar fins demà???

    ResponElimina
  13. Segur que ha agradat molt.

    El mató m'agrada, però amb aquesta textura no l'he provat mai. Té molt bona pinta.

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...