dissabte, 31 de desembre del 2011

BESCUIT CASOLÀ


Aquest és el bescuit que vaig portar, juntament amb el torró cruixent de xocolata, a l'esmorzar nadalenc de la feina. Aquest bescuit era el que ens feia sempre la meva mare. Esponjós i amb gust de llimona i anís. Després de l' èxit que va tenir a la feina el publico a petició del meus companys perquè el puguin fer i tornar a tastar aquests dies de festa, sobretot, l´esmorzar del dia de Reis amb xocolata desfeta.

 


La meva mare, de vegades, el tallava per la meitat i el farcia amb xocolata desfeta i, li feia una cobertura de crema amb virutes de xocolata com a decoració. Però a mi com més m'agradava era sense cap tipus de farciment...nyam!!!

Ingredients
Per a un motlle rodó de 22 cm o un rectangular d'alumini de 22 x 30 cm aprox.
-1/2 kg de farina.
-2 sobres de llevat Royal.
-3 ous.
Amb la mida d´un iogurt de cartró:  
-3 mides de sucre.
-2 mides d´oli.
-2 mides de llet.
-1/2 mida d' anís.
-un pessic de sal.
-2 peles de llimona ratllada.

Preparació
-Preescalfeu el forn.
-En un bol afegiu-hi els 3 ous batuts, juntament amb la farina i el llevat tamissat. Mescleu.
-A continuació afegiu-hi les mides de sucre, oli, llet, anís, la llimona ratllada i el pessic de sal. Mescleu-ho amb el túrmix.
-Aboqueu-hi la preparació en el motlle triat i la coueu a 180ºc. forn de baix durant 45-50'. Feu la prova de l´agulla.
-Deixeu refredar i a menjar...

Bon profit, Bon Any Nou i fins després de Reis!

19 comentaris:

  1. Els clàssics carregats de records. Bonísssim per esmorzar i també per berenar. No he deixat mai de fer-los, tot i que al propera vegade tiraré unes gotes d'anís com la teva mare.
    Bon any!!!

    ResponElimina
  2. Amb aquest bescuit mai falles, jo en faig un de semblan però sense l'anís, i queda molt bé, per esmorzar i remullat a la llet mmmmm.
    Una abraçada i bon any.

    ResponElimina
  3. Bon 2012 guapa!!
    Aquests són els millors. I a més ens porten un munt de bons records, oi???
    Ptns

    ResponElimina
  4. Molt bon any guapa!!
    Aquests bescuits són els millors, fàcils i sobretots bons, què més es pot demanar?
    Molts petonets
    Sandra

    ResponElimina
  5. QUe delicios i esponjos es veu!! avui m'he fet xocolata desfeta amb nata montada per esmorzar, aquest bescuit m'hagués anat com anell al dit!! petons

    ResponElimina
  6. La veritat és que sense cap tipus de farciment té una pinta estupenda!!! Es veu súper esponjós, no m'estranya que agradés als teus companys de feina. Me l'apunto, perquè és una d'aquelles receptes que mai fallen! :)

    Un petoneeet!

    ResponElimina
  7. Cristina, té una pinta espectacular nyam nyam!! Jo en vull per esmorzar el dia de Reis!! Bon any!

    ResponElimina
  8. Aquestes coques son el millor per a un esmorzar o un berenar deliciós!. Te una pinta d'esponja espectacular!una abraçada

    ResponElimina
  9. Demà el faré i si surt tant bo com el pa de pessic que vas publicar, excel·lent!!!!!! El millor que m'ha sortit fins ara.
    Gràcies

    ResponElimina
  10. Es veu tan suau i esponjos que amb un trosset de xocolata hummmmm i amb xocolata desfeta, ja seria el sumun del sumun ....
    Bon Any NOu !!!!

    ResponElimina
  11. Un bescuit d'els de tota la vida.
    Deliciós i super esponjos.
    Molt bon any guapa.

    ResponElimina
  12. un bescuit molt bo!! Jo tambe en vaig fer un aquests dies de festa smblant al teu, que publicaré d'aquí poc. I va volar!!
    Petons i bon any!!

    ResponElimina
  13. Aquestes coques sempre queden boníssimes!!! Quina pinta mmm.... La propera vegada la faré amb la teva recepta, m'agradat això de possar-li una miqueta d'anís, segur que li dona un toc molt sabrós!!

    ResponElimina
  14. Quina bona pinta que te.
    Feliç Any,Cristina.
    Petonets

    ResponElimina
  15. La meva àvia el fa igual, però enlloc de llet i llimona hi posa un iogurt de llimona. I amb xocolata al mig com tu dius, i lacasitos al cim el menjàvem pels aniversaris.
    Que esponjós i bo! a la feina deurien quedar encantats.
    Que tinguis un bon any

    ResponElimina
  16. mmm, i és que com les mares no cuina ningú...a mi el pa de pessic clàssic, el de iogurt, no m'ha quedat mai tant esponjós ni bo com ella...i això que no li agrada fer dolços!
    El teu té una pinta sensacional! No m'estranya ue els de la feina en volguéssin la recepta!

    BON ANY!

    ResponElimina
  17. sembla mentida que un bescuit d'aquests de tota la vida sigui tan i tan bo i no té res a envejar a altres preparacions que són molt més complicades! records i bon any!

    ResponElimina
  18. Que fas per a que et pugi tant??? a mi mai em surt!
    Anna

    ResponElimina
  19. Anna, sempre m´ha sortit pujat. I a les meves/meus coneguts també...No té cap secret. Tamissa la farina i el llevat. La mescla de tots els ingredients ha de quedar sense cap grumoll...I el forn a 180ºC. Torno a repetir, no té cap secret.

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...