dissabte, 12 de novembre del 2011

GELAT DE CODONY

Aquest any no he fet el típic panellet amb codony perquè el volia provar d'aquesta manera: convertit en gelat, un gelat de tardor deliciós. Al principi pot sorprendre però enganxa; cullerada que menges que es multiplica per dues més.



El codony no conté colesterol i tampoc gluten. És ric en fibra natural. Té un contingut de fibra superior a la que té un albercoc, un préssec o una pruna. I a més conté fosfor, potassi i ferro; uns minerals que ajuden a mantenir en un estat òptim els nostres músculs i ossos.

Ingredients
Per a 4 persones
-4 iogurts grecs sense sucre.
-150 gr.  de nata per muntar.
-100 gr. de codonyat.
-35 gr. de sucre.
-15 gr. de sucre invertit*.
-2 cullerades de suc de llimona.

*El sucre invertit té propietats anticongelants que evita la seva cristal.lització i dóna una textura cremosa al gelat. És molt dolç per tant s´ha de substituir  fins a un 30% la quantitat de sucre que requereix la recepta. En aquesta si no en teniu sucre invertit heu d´afegir 50 gr de sucre.


Preparació
-Piqueu el codonyat (reserveu alguns dadets per la decoració final). Seguidament en un bol, afegiu-hi el iogurt amb la nata sense muntar, el sucre i el sucre invertit, el suc de llimoa i el condonyat picat.
-Bateu-lo amb unes varilles fins que estigui ben cremós.
-Afegiu-hi la mescla en un recipient apte per la congelació i el deixeu en el congelador, si el voleu consumir ràpidament, unes 2 hores. Cada mitja hora retireu-ne el gelat del congelador i el bateu enèrgicament a fi d´evitar que es cristal.litzi.
-A l´hora de servir decoreu-lo amb els dadets que heu reservat.



Bon profit!

32 comentaris:

  1. Quin gelat més original! La combinació del iogurt i el codony ha de quedar bpníssima. Jo també prefereixo un gelat com aquest que el típic panellet, je je je... ;)

    ResponElimina
  2. Uhmmm!!! Gelat de codony!!! Una recepta molt original. Em guardo la recepta per l'estiu vinent...
    Petonets guapa

    ResponElimina
  3. ha d'estar boníssim!!! m'encanta el codonyat. Molts petonets

    ResponElimina
  4. Que original!!! I moltes gràcies per la informació, no ho savia i m'ha agradat molt.
    petons

    ResponElimina
  5. original y bueno este helado que nos presentas ,pero yo prefiero las dos cosas panellet i gelat

    ResponElimina
  6. Aquesta recepta és fantàstica!! Però... on el trobes, el sucre invertit? Ja sé que dius que ho podem fer amb sucre però m'agradaria investigar-lo... petons

    ResponElimina
  7. Em sembla molt original, ha de ser molt bo! Abans no m'agradava gens el codonyat i ara, des de que el vaig començar a fer a casa ja m'agrada.
    Petons.

    ResponElimina
  8. Marina, jo el vaig comprar a Gagdets. El pot és de 300 gr. i a un preu raonable.

    ResponElimina
  9. Super original, segurament t'el copio, sino t'importa.
    A més un gelat amb moltes propietas.
    Felicitats Cristina ets una crac!!!!!!!

    ResponElimina
  10. Pero que original!!! Amb el bon temps que fa, jo també prefereixo un gelat...
    Fins demà..
    Petonets.

    ResponElimina
  11. El codonyat m'encanta, però en gelat deu d'estar boníssim!
    Nani

    ResponElimina
  12. No se m'hauria ocorregut aquest sabor i es veu molt cremòs.
    Petons.

    ResponElimina
  13. Això és super original!!!! A mi tampoc se m'hauria acudit fer un gelat amb el codonyat, i això que en menjo a vegades perquè m'encanta!
    Petons

    ResponElimina
  14. La primera vegada que veig aquest gelat, molt original, i amb les propietat que te el codony, s'haurà d'afegir a la dieta diaria.

    ResponElimina
  15. M'encanta la teva recepta!! jo tambe preferixo menjar aquest gelat mil vegades abans que els panellets!!! quina pinta que té! això del sucre invertit mai ho he provat i potser és la clau perquè els meus gelats no siguin un desastre....m'ho apunto!! petons

    ResponElimina
  16. Ummm aquest el provaré molt aviat, tot i que els panellets també m’agraden, el gelat es un altre cosa
    Petons

    ResponElimina
  17. Pues habrá que probarlo!!! Nunca había comido un helado de membrillo... Besos.

    ResponElimina
  18. Hola Cristina
    Ens has sorprès gratament amb aquest gelat. Quina pinta!!
    Aquesta sí que és una recepte per provar.
    Bona cuina

    ResponElimina
  19. La meva mare está fent aquests dies codony cassolà, aprofitaré per fer aquest gelat i deixar-la ben parada.. Petons i bon cap de setmana.

    ResponElimina
  20. Gràcies Cristina! Entenc que és per Internet, doncs? Petons

    ResponElimina
  21. Ooooole tu!! Quin gelat més original, m'encanta!!
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
  22. Seria genial, Cristina. Si me'n pots fer arribar... només m'has de dir quan ets per Sabadell, i quan aniràs a buscar-ne. Ara, ja em puc afanyar a buscar receptes amb sucre invertit! Alguna idea? a més d'aquesta teva, és clar? Petonets

    ResponElimina
  23. Hola Cristina,
    Caram, tot té molt bona pinta! No se m'hauria acudit mai que es pogués fer un gelat de codony.
    Seguim llegint-nos!
    Núria

    ResponElimina
  24. Pastissera, em trec el barret. Crec que el provarem!!

    ResponElimina
  25. M'agrade molt la textura, suau.Ho provare amb el teu permis
    petonets

    PLUGIMDECOLORS

    ResponElimina
  26. Quin gelat tan sorprenent, molt bo i original.

    ResponElimina
  27. Que gelat tan especial ... mai l'havia vist amb codony i ha de tenir un sabor molt ric.

    ResponElimina
  28. Hola Cristina, guapa tu

    quina bona pinta que te , segur que esta de 10x10, anoto la teva proposta

    avui hem estat a Barcelona convidats, i me ha sorprès molt el postres que ens han presentat, un conjunt de fruites fresques amb gelat de festucs i mango , estava tant bo que he demanat la recepta , li he fet fotos amb el móvil, per fer-lo jo, quan els faci , doncs paraula que el penjaré....



    mil petonets maca, Susanna

    ResponElimina
  29. Que idea tan buena, a mi marido le encanta el membrillo pero jamas lo ha provado en helado, geial. Besos

    ResponElimina
  30. ostres! quina bona idea! A mi el codonyat m'encanta, però com que ma mare ho sap, no para de prepara-ne per mi...així que ja sé què faré de la terrina que m'ha donat avui!
    Gràcies per la recepta!

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...