dissabte, 15 d’octubre del 2011

FLAM DE MONIATO

Aquesta és la meva aportació al repte quinzenal que ens proposen els companys blocaires de Els Fogons de la Bordeta i Xocolata Desfeta: un flam de moniato. Un flam amb un gust molt fi de moniato i canyella. Deliciós!




Ingredients
Per a 8 flams.
-400 gr de moniato cuit.
-7 ous.
-200 gr. de sucre.
-250 ml de nata líquida.
-una cullerada sopera de canyella.
-100 gr de sucre pel caramel líquid.


 Preparació
-Primer de tot heu de coure els moniatos a 170ºC en el forn amb la pell. Un cop estiguin cuits i freds podeu começar a elaborar la recepta.
-Preescalfeu el forn a 160ºC. Seguidament aboqueu-hi en un bol la resta d´ingredients i  tritureu-lo tot juntament amb el moniato que haureu aixafat prèviament.
-En una paella afegiu-hi 100gr. de sucre i feu-ne un caramel. Vigileu que no es torri. Ha de quedar dauradet.
-En acabat ompliu la base de les flameres amb el caramel i a continuació afegiu-hi la barreja.
-Seguidament, ompliu una safata amb aigua calenta i coeu els flams al bany maria a 160ºC uns 50'.
-Un cop siguin cuits i freds, desemmotlleu-los i serviu-los



Bon profit!

30 comentaris:

  1. Buf Cristina, jo l'altre dia parlant dels flams de la iaia i ara em presentes aquesta versió tan deliciosa... em sembla espectacular!! apuntada!
    Moltes gràcies per participar maca!
    PEtonets
    Sandra

    ResponElimina
  2. Quantes receptes diferents que es pot fer amb el moniato!! Aquest flam sembla bonissim!!
    Petons

    ResponElimina
  3. Quina bona pinta!!! i quines bones receptes amb moniato!!! bon cap de setmana

    ResponElimina
  4. Flam de moniato! La primera vegada que ho sento, molt original! I ha d'estar molt bo.

    ResponElimina
  5. Però quina pinta que té aquest flam! Nyaamm! Mai n'he menjat de moniato, però de segur que està de mort amb aquest aspecte.
    Gràcies per participar.
    Un petonàs!

    ResponElimina
  6. No se me hubiera ocurrido hacer un flan de boniato y a ti te ha quedado estupendísimo. Me anoto la receta, a mi hijo mayor le encantan los flanes!

    ResponElimina
  7. tiene que estar muy bueno,fantastica aportacion Cristina
    peto

    ResponElimina
  8. Hola Cristina, un "nyam nyam" molt gros al teu flam

    ResponElimina
  9. Cristina; ... quina passada de flam... i quina passada de bó que tè que ser... i quina passada al paladar sentir aquest gust tant fi i...
    Que vagi de gust Cristina¡¡

    ResponElimina
  10. segur que estava boníssim!!!! molt bona idea!!!! el toc de la canyeda m'agrada moltíssim. Petonets

    ResponElimina
  11. Cristina, ets la REINA dels flams, et queden fantàstics! I el moniato amb la canyella lliguen super bé, han de quedar uns flams deliciosos!

    ResponElimina
  12. Aquest flan es fantastic ¡¡¡¡¡....mir ano se m'habia acudit fer-ne amb boniato ......avui n'he comprat;però primer en vull fer una coca....si en sobren haurem de probar el flan
    T'ha quedat super bé .

    ResponElimina
  13. Bomba calórica pero deliciosa,jaja
    Ara que estic veient guanyar al Barça,m'entraría de maravella.
    Petonets.

    ResponElimina
  14. Mira que he visto hoy recetas con boniato pero no había visto todavía ningún flan.
    Te ha quedado genial. Me gusta.
    Besos

    ResponElimina
  15. Té molt bona pinta aquest flam i amb les fruitetes es veu molt ben acompanyat.
    Petons.

    ResponElimina
  16. Realment té una pinta impressionant! No n'he menjat mai, però estic descobrint un munt de receptes boníssimes!
    Petons

    ResponElimina
  17. Que original, no puc imaginar-me el sabor pq mai l'he tastat...
    petonets

    ResponElimina
  18. Mai se m'hauria acudit que es pogués fer un flam de moniatos! Té molt bona pinta!!!

    ResponElimina
  19. Hola Cristina, guapa tu

    anoto la teva proposta tant original, igual així a casa en mengen de moniato, no agrada massa

    mil petoensts Susanna

    ResponElimina
  20. Ha de ser delicios!! quina curiositat que tinc de coneixer el gust!! ho apunto a pendents! petons

    ResponElimina
  21. Cristina, oi que és bo? :) A mi m'encanta!!
    Petons!

    ResponElimina
  22. Aquest flam ha d'estar de vici!, segur que comences una cullerada i no pots parar fins deixar el plat ben escurat! Una abraçada!

    ResponElimina
  23. Que bo aquest flam. M'agrada molt la canyella
    Bona cuina

    ResponElimina
  24. Doncs has fet una aportació delíciosa, fa una pinta aquest flam, que ja sembla que me'l mengi....

    ResponElimina
  25. Boníssims!!!!!!
    Aquesta convocatoria,fa fruir quantitat de receptes.
    La imaginació al poder......jajaja.
    Una grand pastissera.
    Petons
    Isabel

    ResponElimina
  26. Flam de moniato?? Quina idea més original!! M'ho apunto que segur que és boníssim!!
    Petons!

    ResponElimina
  27. M'encanta la de descobriments que estic fent!
    Petons.

    ResponElimina
  28. Deliciós, i tant! Aquest el provo segur. Petonets, guapa.

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...