diumenge, 18 de setembre del 2011

FLAM AMB DOS XOCOLATES

Feia massa temps que no menjava xocolata; des d´abans de l'estiu. Una eternitat per una xocoaddicta com jo. I avui, per postres he fet aquests flam de 2 xocolates que feia temps que tenia pendents. Sembla que el temps calurós d'aquests dies comença a minvar per donar pas a temperatures més adecuades a l'època que conviden a  menjar unes postres com aquestes.



Ingredients
Per a un motlle de 23-24 cm i 8 pers.
-1l. de llet.
-8 rovells d'ou.
-150 gr. de sucre.
-1 branqueta de canyella.
-100 gr. de xocolata fondant negre.
-100 gr. de xocolata fondant amb llet.
-6 fulls de gelatina (12 gr.)

Preparació
-Aboqueu-hi la llet en un casso amb la canyella i la poseu en el foc fins que arrenqui el bull. Mentrestant, hidrateu la gelatina amb aigua freda (5m).
-Bateu els rovells amb el sucre i afegiu-hi la llet colada. Remeneu i la porteu al foc suau, sense deixar de remoure fins que adquireixi una mica de textura.
-Retireu del foc i afegiu-hi la gelatina escurreguda. Remeneu fins que aquesta es dissolgui.
-Separeu la crema en dues parts iguals (500ml) i afegiu-hi la xocolata negra trossejada en una d' elles. Remeneu fins que s' integri. Feu el mateix procés amb la xocolata amb llet.
-Finalment, aboqueu-hi la xocolata negra en el motlle i el deixeu quallar uns 15 m en el congelador sense deixar que es congeli.
-Quan hagi agafat consistència aboqueu-hi la barreja de xocolata amb llet i deixeu-la quallar un mínim de 3 hores.
-Desemmotlleu i serviu


Bon profit!

28 comentaris:

  1. Caram!!!
    Cristina quin flam, ara en menjaria un bon tros
    Un petó

    ResponElimina
  2. Un xocoaddicta que no menjava xocolata des d'abans de l'estiu??!!!! Però això què és?? El de casa no pot aguantar ni un dia sense la seva dosi de xocolata i cola-cao!!
    M'apunto la recepta del flam per quan el vulgui tenir content! Segur que li encanta! Petons!

    ResponElimina
  3. Aquest si que te dos colors com cal, no com el meu, jajaja.
    El provo i et dic.
    Petonets.

    ResponElimina
  4. Boníssim! Però m'ha robat el cor el pastís que vas fer per al teu aniversari (per cert, Per molts anys, encara que sigui amb retard). Té una pinta fantàstica! Jo sóc nascuda a la primavera, però m'encanta el raïm. I les figues, i els préssecs tardans....
    Petons

    ResponElimina
  5. Hola Cristina
    Original aquest flam. Amb el que m'agrada la xocolata ara mateix en menjaria un bon tros.
    Ara acabo de desfer un tros de xocolata amb un got de llet. ummmmmmm
    Bona cuina

    ResponElimina
  6. Una presentació original i segur que molt bo...

    petons

    ResponElimina
  7. M'agrada com queda presentat, de bo segur que ho és, tot i que tinc que reconèixer que sóc també xocoadicte no he provat mai el flam de xocolata, ja va sent hora... :)

    ResponElimina
  8. No sé com has pogut aguantar tan de temps!!!! Aquest flam té una pinta deliciosa!!!!
    Petonets

    ResponElimina
  9. Jo també em menjaria un bon tros que només li falta parlar.
    Petons.

    ResponElimina
  10. No n'he provat mai, de flam de xocolata (i encara menys de dues xocolates), però me n'has fet venir unes ganes..!! T'ha quedat molt maco! jeje

    Petons!

    ResponElimina
  11. te ha quedado muy bien y con ganas de comermelo me quedo
    peto

    ResponElimina
  12. BOnisimi!! té una pinta excel·lent noia!! jo un dia en vaig fer un de meitat xocolata meitat turró! algún dia penjaré la recepta! aquests flams passen sense gana! petons

    ResponElimina
  13. Queda un flam molt vistós, amb les dues capes tan diferenciades... Unes postres llamineres per a xocoaddictes de veritat!

    ResponElimina
  14. tant de temps sense xocolata??? jo sóc incapàs!!! la corona t'ha quedat espectacular!!! molts petonets

    ResponElimina
  15. I tant que és una eternitat!!!!!!! Com t'ho has fet?????????????
    Petons.

    ResponElimina
  16. Uau Cristina, quin super flam!! Preciós!
    Des d'abans de l'estiu que no menjaves xocolata?? Ui, jo no hauria pogut resistir-ho!! ;)
    Petons!

    ResponElimina
  17. Nena, he arribat a tu tafanejant... he vist coses tan re-bones que he decidit quedarme, oi que em deixes? ;)

    ResponElimina
  18. ha quedat molt maco ademes que es veu amb una pinta que es començar i no parar.petons

    ResponElimina
  19. MAre meva, abans de l'estiu dius? Jo no aguantaria! jejeje Però amb aquest super flam hauràs fet passar el "mono", no?
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  20. Quina presentació!, em sembla un flam molt temptador!

    ResponElimina
  21. El flam no m'entusiasma.
    Però d'aquest de xocolata em menjaria un bon tros.
    T'ha quedat super guai.
    Petonets

    ResponElimina
  22. Hola, te ha quedado precioso, que rico flan de chocolate, saludos

    ResponElimina
  23. Hola Cristina, com a pastisser, he de dir que el teu bloc m'agrada molt !!!...si necesites ajuda estic a la teva disposició.
    Bona feina !!!
    Ànims !!!

    ...per cert, utilitzes fulles de gelatina (cua de peix) d'origen animal?....si es així no és recomanable...mira't les gelatines vegetals i emulsionants de Solé i Graells.

    ResponElimina
  24. La veritat, perquè negar-ho, no sabria si quedar-me amb aquest flam als dos xocolates o amb el pastís de raïm. ¿Podria ser un tros de cadascuna?

    ResponElimina
  25. Els dos colors del flam m'agraden molt com han quedat. Petons!

    ResponElimina
  26. Des d' abans de l' estiu... una eternitat sense xocolata..., aquest flam es una delícia, et copiaré la recepta, que m' encanta.

    ResponElimina
  27. Entre que ahir no vaig sopar i que encara no he esmorzat....m'el menjaria senser, jeje.
    T'ha quedat bonísim.
    Un petó.

    ResponElimina
  28. Em passa com a tu... no puc estar massa temps sense xocolata...! aquest flam ha de caure aviat...! bona setmana

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...