dimecres, 6 de juliol del 2011

COCA DE VIDRE

Des de la revetlla que no menjava coca i, se m´ha fet etern...Tenia pendent la coca de vidre que vàrem aprendre a fer en el curs de pastisseria i he fet un cop de cap. He suat la cansalada però el resultat ha valgut la pena. Qui es resisteix a una coca de vidre?


Ingredients
Per a 8 coques de 7 x 30 cm
Per la massa
-500 gr. de farina de força.
-300 ml d' aigua.
-10 gr. de sal.
-25 gr. de llevat de forner.
-2 cullerades d´oli d´oliva.
Pel farciment
-oli.
-sucre.
-pinyons.
-anís sec.


Preparació
-Primer de tot, heu de dissoldre el llevat en una mica d'aigua de la que requereix la recepta que haurà d´estar tèbia.
-Tot seguit, en un bol, aboqueu-hi la farina  en forma de volcà i afegiu-hi els ingredients d´un en un: el llevat, la sal, les 2 cullerades d'oli i la resta de l' aigua.
-Treballeu la massa, tot fent una bola. Aquesta estarà llesta quan no s´enganxi als dits. Si s´enganxa als dits afegiu-hi una mica més de farina perquè agafi la consistència necessària.
-Deixeu reposar la massa fins que dobli el seu volum, tapada i en un lloc calent on ho hi hagi corrent d' aire. Això suposa d´uns 30' a 1 hora. Aquesta massa la podeu congelar i fer les coques o pizzes en un altra moment.
-Un cop hagi doblat el volum, ja podeu preparar les coques. Feu boles de massa, segons els núm de coques que volgueu fer i les estireu amb el corró fins que quedin superfines. Jo he posat la massa entre paper de forn i m´ha anat molt bé a fi que no se´m trenqués ni se m´enganxés la massa al corró.
-Un cop feta la forma heu de pintar les coques amb oli; després heu d'afegir sucre generosament; tot seguit els pinyons a gust del consumidor. A fi que els pinyons no es cremin es poden hidratar en aigua mentre esteu fent la coca.
-I ara, cap al forn a 180º a dalt i a baix fins que estigui daurada, uns 15 aprox.
-Quan estiguin enfornades les pinteu generosament amb anís que li donarà la textura de cristall.


 

Bon profit! 

28 comentaris:

  1. Jo no m'hi resisteixo!! I aquesta té molt bona pinta!

    ResponElimina
  2. Aquesta me l'apunto, que a mon pare li xifla la coca de vidre!! quina pinta!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  3. m'encanten les coques de vidre, son el meu berenar preferit, les acostumo a fer amb massa de pizza. petons

    ResponElimina
  4. Ohhh m'encanten aquestes coques, i no m'atreveixo mai a fer-la. Nomes de veure-la m'entren unes ganes de menjar-ni....

    ResponElimina
  5. Cristina!!! gràcies pel comentari guapa. Aquesta coca... men menjava un trosset amb un cafetonet amb gel. Petonets

    ResponElimina
  6. Jo m'apunto la recepta pq ens encanta!!!
    Un petonàs,
    Esther

    ResponElimina
  7. Tinc una mica de massa congelada que em va sobrar de diumenge que vaig fer pizzes, que tambe es sua la gota gorda, pero esta tan bona...
    Fare la coca de vidre!!!
    Petonets.

    ResponElimina
  8. Hola!!
    Deliciosa tu coca de vidre.
    Un saludo.

    ResponElimina
  9. Cristina deliciosamente y irresistiblemente muy buena,yo todavia no la he echo para el blog
    peto
    miquel

    ResponElimina
  10. M'hi apunto ¡¡¡ Només de veuren les fotos, ara mateix hem menjaria. T'han quedat delicioses .
    Petons

    ResponElimina
  11. amb el que a mi m'agrada aquest tipus de coca!!!! gràcies per la recepta!!! ;) petonets guapa

    ResponElimina
  12. M'agrada molt com t'ha quedat. Ara fa temps que no la faig i si tingués pinyons ara mateix la faria.
    Petons.

    ResponElimina
  13. Jo no m'hi ressiteixo!!! Està molt i molt bona!!!

    ResponElimina
  14. Que bona, i molt caramelitzada, una delicia. Hem quedo miran mes cosetes. petons, guapa.

    ResponElimina
  15. Aixo ho de fer a casa...ara no ja et dic que amb la calor que fa sóc incapaç de fer res... pero l'octubre ho tasto.
    Petons

    ResponElimina
  16. La meva coca preferida!! Per mi són com les pipes, començo i no puc parar. T'ha quedat super fineta, com ha de ser!!
    Petonets maca

    ResponElimina
  17. M'encanta aquesta coca!! Recepta apuntadíssima!! Petons!

    ResponElimina
  18. Molt bona, me l'apunto per més endavant! :)

    ResponElimina
  19. Amb aquesta coca tens l'èxit assegurat!!! queda boníssima, eh? i quasn dius que l'has fet a casa, al·lucinent! t'ha quedat molt maca!!!

    ResponElimina
  20. Quina coca tan irresistible i temptadora.

    ResponElimina
  21. Acabo de conocer tu blog de casualidad y me ha encantado, por lo que me quedo de seguidora para poder mirarlo con mas detenimiento, un beso y hasta pronto!!!

    ResponElimina
  22. La coca de vidre m’encanta, però no ne fet mai, avia’m si em decideixo amb el teu permís et copio la recepta
    Petons

    ResponElimina
  23. Mai et pots resistir a una coca de vidre, nosaltres en diem coca seca, és un autèntic vici!

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  24. Ressistir-se a una coca de vidre??? Per descomptat que nosaltres NOOOOOO!!

    ResponElimina
  25. Quina delicia, i el millor es que es meja tot l'any, m'encanta.

    ResponElimina
  26. Cristina; ... i amb aquest cruixent que fa... i amb el pinyons... i tota ella, espectacular. Que vagi de gust Cristina¡¡ :-D ;-D

    ResponElimina
  27. aquests tipus de coques m'encantan...el caramelo crujiente ummmm que bueno...bueno es que todo lo que visto en el blog es bueno....me quedo y me quedo

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...