dimarts, 14 de juny del 2011

PASTÍS MOUSSE DE LLIMONA


Avui hem celebrat el final de curs dels monogràfics que s´han impartit en la secció de cuina de l' Escola Mpal d'Art. Al llarg del curs s´han celebrat uns monogràfics molt interessants: cuina japonesa, cuina de Nadal, de pasta italiana, de pastisseria i de tapes l´última classe del qual ha estat avui.
Juntament amb el tast de les tapes alguns companys han portat vi i cava i jo he portat aquest pastís mousse de llimona.




El pastís mousse de llimona és tot un clàssic de les pastisseries. El primer que l´ha tastat ha estat el profe de cuina, sota l´atenta mirada de tots. I, sí, he passat la prova, je, je, je
Ingredients
-200gr. de galetes maria.
-60 gr. de mantega.
-4 llimones.
-140 gr de sucre.
-6 fulls de gelatina.
-400 ml de nata.
-1/2 sobre de gelatina de llimona.

Preparació
-Tritureu les galetes que quedin ben picades (pols) i les mescleu amb la mantega. Amb aquesta pasta feu la base del pastís. Prémeu-la bé amb els dits. I fiqueu el motlle en la nevera mentre prepareu la resta d´ingredients perquè la galeta agafi consistència.
-Hidrateu els fulls de gelatina amb aigua freda.
-Exprémeu les llimones i escalfeu el suc amb el sucre. Quan arrenqui el bull, retireu del foc i afegiu-hi la gelatina ben escorreguda. Deixeu refredar a temperatura ambient.
-Munteu la nata i afegiu el suc de la llimona, ja refredat a temperatura ambient, i barregeu amb moviments envolvents a fi que la nata no s' abaixi.
-Aboqueu-ho en el motlle i deixeu-ho quallar un mínim de 8 hores en la nevera.
-Prepareu la 1/2 de la gelatina segons les indicacions de l`envàs amb 125 ml d´aigua calenta. Un cop s´hagi dissolt, aboqueu-hi 125 ml d' aigua freda. Deixeu refredar una mica i l´aboqueu sobre la mousse de llimona.
-Torneu-hi a posar la mousse en la nevera a fi que qualli la gelatina, mínim 4 hores. Un cop transcorregut aquest termini ja estarà llesta per menjar.


Bon profit!


35 comentaris:

  1. si vols, el curs que ve et faig jo un curset i a canvi em portes aquests pastissos tan bons! jajajajajaja. T'ha quedat perfecte!!! petonets guapa

    ResponElimina
  2. M'encanten els pastissos de llimona, i ara que fa caloreta, ben fresquet, és lleuger i refrescant. Fa temps que tinc una entrada pendent amb un pastís de mousse de llimona. Ara l'hauré de tornar a fer amb la teva recepta. Fantástic. Un petó

    ResponElimina
  3. Cristina; ...llàstima que no em pugui colar per l'ordinador i fer-li una bona mossegada en aquesta mousse de llimona... està (millor dit estava) que no vegis... Que vagi de gust Cristina¡¡ :-D ;-D

    ResponElimina
  4. Qué bona i que apetitosa!!!
    Un petonàs,
    Esther

    ResponElimina
  5. Caram nena, quina cara aquest pastís! Sembla de pastisseria!! Ets una crack ;)
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  6. Un dels millors pastissos que existeixen!. Els meus preferits son les mousses i amb aquest sempre tens a tothom guanyat!. T'ha quedat espectacular!Una abraçada.

    ResponElimina
  7. M'encanten les mousse. Jo hen faig a sovint, sobretot a l'estiu...
    T'ha quedat perfecte.
    Petonets

    ResponElimina
  8. T'ha quedat sensacional ¡¡¡ Jo crec que vas passar amb un excel.lent amb aquest pastis.
    Petons

    ResponElimina
  9. te ha quedado sensacional y superaprobada para mi es uno de mis favoritos.
    peto
    miquel

    ResponElimina
  10. Caram Cristina! On aniràs el proper curs? Potser m'hi apuntaré i així a final de curs podré tastar tot això que fas.
    (no em funciona bé això dels comentaris em sortia com anònim he tingut que fer-ho d'aquesta manera)

    ResponElimina
  11. Hola Cristina, bon dia!
    Renoi! sembla dels millors aparadors de pastisseria!!!!! També és un dels meus preferits i en menjaria tot l'any!!! Petonets

    ResponElimina
  12. que maco t'ha quedat,a mi aquests tipus m'agraden molt,segur que van disfrutar,petons

    ResponElimina
  13. La mousse de llimona potser és un clàssic, però es dels meus preferits! mmmmm
    Quin munt de cursos que has fet, crec que m'apuntaria a tots, especialment al de cuina japonesa en sóc fanática ;)

    ResponElimina
  14. Altament recomanable per després d'un dinar pesat.
    Lleuger i refrescant... perfecte per aquestes calors que ja tenim.
    Petonet

    ResponElimina
  15. Ha d'estar molt bona a jutjar per la bona pinta que fa!
    Veient la teva recepta m'he recordat d'un dubte que tinc: Quan faig pastís de mousse de xocolata tinc problemes perquè la textura en quedi bé, se'm fan petits grumolls. Just en el pas últim d'integrar la nata. Que alguna ànima caritativa em podria dir perquè pot ser?! Moooooltes gràcies!

    ResponElimina
  16. Un clàssic que ara amb la caloreta passa molt bé. no m'extranya que lii hagi agradat al "profe" sembla de pastisseria!!

    ResponElimina
  17. MMMmmmm quina pinta!!! Me topat amb el teu blog i em sembla molt interessant, a partir d'ara ja tens una altra seguidora! He vist algunes coses que vull provar de fer, i en concret aquest pastís de llimona que té que estar deliciòs....

    ResponElimina
  18. Genial!! De pastisseria!!! Un pastís ideal pels dies que ens venen de calor. Ja tinc guardad la recepta, aquest estiu la provarem.....

    ResponElimina
  19. Arsa! quina bona pinta, aquest pastís és de mort per mousse llimona.
    Beset.

    ResponElimina
  20. Si el profe l'ha tastat i l'ha aprovat, segur que era sensacional! :)
    M'encanten els pastissos de llimona tan refrescants, són els meus preferits ;)

    ResponElimina
  21. No m'estranya que hagis superat la prova amb la bona pinta que fa!!! I els pastissos de llimona són taaan bons!
    Petons!

    ResponElimina
  22. Aquests pastissos són els meus preferits. T'ha quedat de pastisseria!

    ResponElimina
  23. Quina bona pinta que té aquest pastís. És un dels preferits del meu marit, però normalment el comprem. T'agafo la recepta i crec que s'ha acabat comprar-los fets.
    Una abraçada!

    ResponElimina
  24. Estic davant d'un gran dilema ... m'agrada aquest mousse de llimona, però també les dues bavaresa .... Què faig? Em porto un tros de cada?

    ResponElimina
  25. Hmmm... no em costa de creure, que t'aprovés! Quina pinta! :D i la llimoneta a dalt de tot és el toc final perfecte, quina monada jeje :)

    Les postres em tornen boja i m'ha encantat el teu bloc, me'n faig seguidora ara mateix!

    ResponElimina
  26. Un clàssic que no falla ideal per després d'un àpat copiós. T'ha quedat molt ben presentat!

    Fins aviat!
    Anna

    ResponElimina
  27. I tan que has passat la prova.. T' ha quedat molt bonic i ja se'm fa la boca aigua, amb l' arribada del bon temps vénen molt de gust aquestes postres refrescants.

    ResponElimina
  28. Jo en faig un de similar, però amb formatge tipus San Millán. Però és que el teu sembla de pastisseria...

    ResponElimina
  29. Estoy cocinando tu receta en este momento...ahora la tengo en el reposo de 8 horas y mañana continuo....que ganas tengo que probarla!!! Saludos!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ya me dirás como te ha quedado y te ha parecido...Hay personas que les gusta mucho y otras la encuentran un poco àcida.

      Elimina
  30. Hola, voldría fer aquesta recepta, però l'hauría de fer un parell o tres de dies abans, ho puc congelar?

    ResponElimina
  31. Hola! I tant que la pots congelar! Però jo et recomenaria que la nit abans de menjar-se-la la possessis en la nevera i, el mateix dia de consumició fessis la gelatina. Espero haver-te ajudat.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Cristina, em va quedar molt bo va ser un èxit, a part que és molt fàcil de fer-lo. Moltes gràcies!

      Elimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...