dissabte, 25 de juny del 2011

MOUSSE D'ALBERCOC

Aquesta és la mousse que vaig fer per les postres del dinar de Festa Major. Després d´atipar-se  la  nit de Sant Joan amb el sopar a la fresca i la coca venia de gust unes postres amb fruita, lleugeres, de textura fina i alhora gustoses com és l´albercoc en aquest cas.





No, no és salsa rosa  decorada amb patates fregides i ketchup...Aquesta var ser  la conyeta del dia. Molta conyeta, però us puc assegurar que les copes de "salsa rosa"  varen quedar netes com una patena.

Ingredients
Per a 4 persones
-1/4 de kg d'albercocs madurs,pelats i sense os.
-200gr. de nata muntada.
-75 gr. de sucre.
-1/2 llimona.
-2 fulls de gelatina.
-préssec en almívar.
.melmelada de fruïts vermells.

Preparació
-Talleu els trossos d'albercocs.Tritureu-los fins a obtenir un puré ben fi.
-Expremeu la 1/2 llimona i afegiu-la al puré d'albercocs. Reserveu.
-Mentrestant, remulleu els fulls de gelatina en aigua freda durant 5 minuts.
-Un cop transcorregut aquest temps, aboqueu-hi la meitat del puré en un cassó i l'escalfeu a foc lent sense que arribi a bullir. I, a continuació hi  afegiu la gelatina ben escorreguda. Remeneu-la  fins que es dissolgui.
-A continuació incorporeu-hi la resta del puré; deixeu-lo  refredar i el poseu en la nevera fins que comenci a quallar.
- Un cop estigui en el punt anterior, incorporeu-hi la nata, que haureu muntat amb el sucre,amb moviments envolvents.
-Repartiu en els bols o copes i deixeu  la mousse en la nevera fins que qualli.
-Decoreu-jo l´he decorat amb préssec en almívar i melmelada de fruïts vermells-i, serviu.


Bon profit!



29 comentaris:

  1. estupenda y rica copa digna de la festa Major
    peto
    miquel

    ResponElimina
  2. Ara que ho dius si que s'assembla a una salsa rosa XDDD, però de ben segur que jo també escuraria bé la copa ;)

    ResponElimina
  3. Cristina! Cada cop prostres més fesquets! Me l'apunto. li diré al pastisser de casa que m'agrada a veure si cau.
    Una abraçada

    ResponElimina
  4. Quina delícia!. Si volem només la dolçor de la fruita, es pot prescindir del sucre o és imprescindible posar-lo perquè la recepta quedi bé?. És que a vegades canviar els ingredients de la pastisseria és una mica perillós, no?

    ResponElimina
  5. Glòria, totalment d´acord amb tu. Amb la dolçor de la fruita ja n´hi ha prou...jo sóc de les que no ensucro ni els iogurts.
    Pots perfectament muntar la nata sense afegir-hi sucre...això ha estat una opció personal. Quedarà igual de bo. I si veus que no té la dolçor desitjada sempre el pots ensucrar amb un sobret de sucre com si fos cafè amb llet.

    ResponElimina
  6. Quin postre més deliciós!! amb el que m'agrada la fruita d'estiu, i així tipus mousse encara més!! hauré de provar aquesta recepta!! petonets

    ResponElimina
  7. Fantàstica i lleugera mousse per a després de les "atracades" dolces de Sant Joan. Prenc nota!Una abraçada! (m'agradarà conèixe't)!

    ResponElimina
  8. Aquesta mousse ben fresqueta ha de estar riquissima. amb aquestes calors el postre ideal
    Petons.

    ResponElimina
  9. Hola Cristina
    Sempre dic que els postres poden espatllar un bons dinar o sopar, en el cas teu, crec que ha estat el toc de satisfacció final.
    Bona cuina

    ResponElimina
  10. Què bona aquesta mousse... me la menjaria ara mateix ben a gust!!!!
    Petonets!
    Sandra

    ResponElimina
  11. M´has fet riure amb les patates i el ketxup! Si que ho sembla! Però quina sorpresa no? Dolcet i amb gust d´albercoc, delicios!
    Petons

    ResponElimina
  12. Aquestes postres de mousse amb fruita són les meves preferides, sobretot després d'un gran dinar. I el culís de maduixa li queda molt bé, no facis cas de la brometa del ketchup! ;)

    ResponElimina
  13. Tornar per aqui.. es com tornar a casa.. i quin gust!
    No sóc gaire de mousse.. però crec que en faria una excepció!
    Mglòria

    ResponElimina
  14. A mi m'encanten les mousses de tot tipus. Aquesta d'albercoc ha d'estar boníssima o sigui, que me l'apunto!
    Petons!

    ResponElimina
  15. Hosti tu, això té una pinta molt bona, i pels ingredients els gust també.
    Et felicito, per fer servir fruita del temps i pel fantàstic resultat.
    Besets.

    ResponElimina
  16. Noasaltres aquest any vam posar albercoc a la coca de Sant Joan i en vam quedar molt satisfets. Aquestes copes no semblen salsa rosa, semblen delicioses!!

    ResponElimina
  17. Ostres Cristina! Si que sembla salsa rosa amb patates i ketchup!!!!
    L'albercoc és la meva fruita preferida d'estiu .. o sigui que imagina com m'agradaria! Acabo de veure un altre mousse a la Mercè de Cuina per a llaminers. Si no el faig, ... no tinc perdó!!!
    Petonets

    ResponElimina
  18. Quina mousse mes bona i refrescant.
    Perfecte per pendre desprès dels atracons de coques.
    Una manera molt bona per fer menjar fruita als que normalment no mengen.
    Petonets

    ResponElimina
  19. Els albercocs són boníssims i en forma de mousse deuen ser una delícia!

    ResponElimina
  20. El proper cap de setmana tinc convidats i provare de fer aquesta mousse,em sembla deliciosa i diferent..
    Petonets.

    ResponElimina
  21. Tu no pateixis, si no volen les patates amb salsa rosa ja ens les mejarem nosaltres.;)

    ResponElimina
  22. "fem un mos"

    Una mousse la mar de deliciosa
    Petons

    ResponElimina
  23. Ahir vaig veure albercocs i vaig dir pq els volia jo??? clar vaig veure la teva recepte pel google reader pero no vaig entrar al bloc i ara al entra m'en recordat que era pq havia vist la teva recepte.
    Petonets

    ResponElimina
  24. Ja ho crec que les copes van quedar netes com una patena! Amb la bona pinta que fan! I tota la raó, aquestes postres són les que vénen més de gust amb la calor que fa.
    Petons!

    ResponElimina
  25. Jo que no sabia que fer amb els albercocs i mira quina mousse tan deliciosa! Guau, és que m'encanta! La provarem de fer a casa!
    Petonets!

    ResponElimina
  26. M'encanten aquestes postres lleugeres i fresquetes. Aquesta mousse té una pinta divina, sembli salsa rosa o no! Jeje!

    Petons!
    Anna

    ResponElimina
  27. Bueno ja he fet la teva mousse i esta bonissima.
    Gràcies

    ResponElimina
  28. Em sembla que jo també hagués deixat la copa neta, ben neta!
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  29. Hola Cristina, guapa tu

    anoto la teva recepta,..la faré amb préssec,..segur que igual de bo, hummm

    mil petonets Susanna

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...