dimarts, 7 de juny del 2011

BAVARESA DE LLIMONA I XOCOLATA

Aquesta és la segona bavaresa que vaig portar dissabte a la trobada familiar. Ja l´havia fet en una altra ocasió quan seguia en silenci el bloc de la Gemma de La cuina de casa.



És molt fàcil de fer...La gràcia rau en la combinació en diagonal entre la llimona i la xocolata.Si no us atreviu a fer-la en diagonal la podeu fer perfectament en capes horitzontals.

Ingredients
-2 llimones.
-100 gr. de xocolata.
-1 pot petit de llet condensada (370gr.)
-200 ml de nata.
-4 ous.
-1 mica de llet.
-6 fulls de gelatina (12gr).

Preparació
-Per preparar la capa de llimona barregeu la meitat de la llet condensada amb 2 rovells d' ou i la ratlladura de les llimones.
-Hidrateu en aigua freda 3 fulles de gelatina. Un cop hidratades afegiu-les en un mica de llet calenta (2 dits)a fi que es dissolguin i aboqueu-la en la mescla anterior.
-Munteu les clares a punt de neu i les afegiu a la mescla anterior així com 100 ml de nata semi-muntada amb moviments envolvents per evitar que s´abaixi.
-Afegiu-hi tota aquesta preparació en un motlle de 23 cm que el posareu en la nevera de forma inclinada, en diagonal, a fi que qualli. Ha d´estar un mínim de 2 hores abans d´afegir la preparació de xocolata.
-La preparació de la xocolata segueix el mateix procediment que la capa de llimona. Primer de tot, foneu la xocolata en el microones amb una mica de llet i quan aquesta estigui tèbia l´aboqueu a l´altra meitat de llet condensada amb 2 rovells d 'ou...a partir d´aqui segui l´explicació anterior.
-La xocolata l´abocareu en el motlle ja en posició horitzontal. La deixeu quallar un mínim de dues hores.
-A l´hora de servir desemmotlleu i decoreu al gust.

Bon profit!

24 comentaris:

  1. Oh... que maco i que bo ha d'estar.
    Petonets maca

    ResponElimina
  2. Aquesta bavaresa.....SIIIIIII. Llimona, xocolata....molt bona combinació. Me l'apunto. Un petó molt fort.

    ResponElimina
  3. És molt maco i ho expliques molt fàcil. La barreja de la xocolata amb la llimona em porta bons records.
    Petons,
    Esther

    ResponElimina
  4. M'encanta la llimona i la xocolata així que perfecte! Ja fa temps li vaig veure a la Gemmna i encara no l'he provat de fer, ja seria moment ;)

    ResponElimina
  5. Quina xulada! Ja li havia vist a la Gemma amb aquesta forma i queda molt original!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  6. Cristina, amb aquestes postres no m'extranya que la familia et faci encarregada dels postres.Jo la tinc a pendents desde que la vaig veure al blog de la Gemma,pero no hi penso mai a fer-la. A veure si ara m'animo.
    Petonets.

    ResponElimina
  7. A més de bo, és bonic per a la vista!
    Petonets!

    ResponElimina
  8. Cristina; Amb diagonal, amb paral.lel, amb Vía Augusta, Gran Vía... tot és quasi perfecta, veure aquest pastís tant i tant deliciós... quina enveja -sana- no poguer donar-hi una mossagada... :-D
    Que vaig de gust Cristina¡¡

    ResponElimina
  9. Muy bien conseguido la diagonal,y te ha quedado muy chulo asi,ademas de bueno
    peto
    miquel

    ResponElimina
  10. Una bavaresa fantàstica i amb una presentació espectacular!

    ResponElimina
  11. T'ha quedat perfecte i pel que expliques no es dificil de fer. Una altre a la llista dels pendents.
    petons

    ResponElimina
  12. em deixeu impressionada amb aquestes diagonals!!! t'ha quedat molt xula!!! petonets guapa

    ResponElimina
  13. ¡Qué rico y qué presentación, todo un lujazo!. Un beso.

    ResponElimina
  14. Hola,
    Si senyora ha quedat perfecte. jo encaro no m'atreveixo a fer-ho en diagonal...Petonets

    ResponElimina
  15. T'ha quedat fantàstica! És una de les meves receptes pendents. Felicitats.
    Petons.
    Belén.

    ResponElimina
  16. Això de les diagonals que quedin bé ho trobo complicadíssim. Sou unes artistes!

    ResponElimina
  17. Gairebé hem coincidit, je je je... Tot i que aquesta és força més complicada que l'última que he fet jo.
    La gràcia del pastís està en atrevir-se a fer-lo en diagonal, oi?
    I la combinació de llimona i xocolata queda boníssima!

    ResponElimina
  18. Hola!! El que està clar és que aquesta bavaresa et pot fer quedar bé a qualsevol lloc. No n'he fet mai cap, però si em decideixo seguire la teva recepta.
    Petons bonica

    ResponElimina
  19. Una presentació fantàstica! Me l'apunto. Moltes gràcies!
    Emma

    ResponElimina
  20. Quines bavareses mes espectaculars!!!!!
    Tan aquesta, com l'anterior.
    Felicitats, ets una pastissera fantàstica.
    Petonets.

    A veure si per fí, consegueixo que es publiqui aquest comentari.

    ResponElimina
  21. Té molt bona pinta i molt refrescant, ideal per quan comença a fer més caloreta. Això de la diagonal no sembla pas tan complicat. En prenc nota!

    Petons!
    Anna

    ResponElimina
  22. Ja la vaig veure també al blog de la Gemma, T'ha quedat molt bé i ha d' estar boníssima.

    ResponElimina
  23. T'ha quedat sensacional!!! i segur que està boníssima! Així en diagonal queda més original, i no sembla difícil, ho provarem! bona setmana!

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...