divendres, 27 de maig del 2011

MELMELADA DE MELÓ

Amb aquesta melmelada de meló participo en la convocatòria d´aquest mes de maig que han proposat la Judith i la Mónica de Memòries d´una cuinera. L´any passat vaig anar amb el meus pares a la Fundacíó Alícia- Món Sant Benet. Va ser una visita molt instructiva. Tant que a la meva mare se li va contagiar la fal.lera innovadora, experimental i eclèctica d´aquesta Fundació. Pocs dies més tard va aprofitar el meló que li quedava a la nevera  i , d´aquest em va fer una melmelada que a mi no se m´hauria ocorregut.


Ingredients 
Per a 3-4 pots
-1 kg de meló sense la pela  ni les llavors.
-1/2 kg. de sucre.
-1 llimona.
-1/2 branqueta de canyella.




Preparació
-Talleu la polpa del meló a daus, tireu-la a la cassola i barregeu-hi el sucre. Deixeu-ho 24 hores en maceració dins de la nevera perquè es faci almívar.
-Un cop transcorregudes les 24 hores; peleu la llimona sense agafar la part blanca; tritureu la pela i afegiu-la  a la cassola amb el meló i el sucre.
-Poseu la cassola a bullir a foc lent, afegiu-hi la canyella i deixeu-ho bullir 1 hora, remenant ben sovint. 
-Un cop feta la melmelada; esterilitzeu els pots en una olla amb aigua bullint durant 15 minuts. Un cop eixugats i secs afegiu-hi la melmelada i  guardeu els pots cap avall.




 Bon profit!

23 comentaris:

  1. Que mermelada tan especial, provare de hacerla, besitos

    ResponElimina
  2. Jo t'havia deixat un comentari però es veu que no estic de sort!
    Et deia que la trobava molt original i que aquests xiclets m'encantaven!
    Gràcies per participar al meòries i bon cap de setmana!
    Potser acaben sortint els dos missatges!!!!

    ResponElimina
  3. Hola, bon dia!
    Si que és innovar, si! Amb el meló, no imagino pas el gustet així que haurem de fer-la oi? Aquest xiclets són la meva perdició.. i que monos que queden. Petonets

    ResponElimina
  4. veus aquesta si que no la he fet mai i es una opció que m'agradara,l'apunto,petons

    ResponElimina
  5. Tampoc s'he m'hauria passat pel cap!!!! Penso tastar-la ja!
    La foto m'encanta, Cristina!
    Un petó,
    Esther

    ResponElimina
  6. quina idea mes bona i ara que es temporada de melons mes que mes. m'ha encantat. petonnns

    ResponElimina
  7. jajajaja a mi se'm va passar pel cap, però és que crec que no vaig deuxar escapar cap fruita! La trobo genial, i de fer la faré seguríssim!!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  8. Si que es innovadora! Provaré de fer-la :)

    ResponElimina
  9. de meló????? ooooooo, m'acabo d'enamorar!!! sóc una fan del meló, i aquesta melmelada l'haig de tastar ja!!! crec que no tindré hores per fer totes les propostes!!!! que bones!!!!! milions de gràcies per participar!!! petonets

    ResponElimina
  10. Hola Cristina!! No m'ho hauria imaginat mai... de meló!! Ha de ser bonissima!! Ara que tot just els em plantat a casa, si en surten prous, ja sé que fer-n'he!! :)
    Petons

    ResponElimina
  11. Tens una mare molt moderna! :)
    No he tastat mai la melmelada de meló però segur que ha de quedar ben bona!

    ResponElimina
  12. me encanta esta version nunca la habia visto
    molt be
    peto
    miquel

    ResponElimina
  13. Quina mermelada més original, mira que ara se'n fan de gustos diferents però aquesta no l'havia vist fins avui. Quines bones idees teniu a la familia!

    ResponElimina
  14. Molt original aquesta melmelada. Ha de ser boníssima. Venen ganes de fer-la.
    Petonets.
    Belén

    ResponElimina
  15. Hola Cristina, una aportació boníssima segur que la faré. M'agrada la quantitat de sucre que hi has posat

    ResponElimina
  16. Oooooooh! Me'n recordo de petita que menjàvem aquests xiclets de meló, que tenien un gust súper autèntic i eren tan grans que no ens cabien a la boca... Quins records!
    La melmelada de meló ha de ser boníssima i ben original.

    Fins aviat!
    La Taula d'en Bernat

    ResponElimina
  17. Què original i que bona que ha d'estar la melmelada de meló! Una abraçada!!!

    ResponElimina
  18. Ha de ser molt bona i curiosa aquestta melmelada. mira que moderna la teva mare!!

    ResponElimina
  19. No soc massa "melmelader", però es que això es un autèntic luxe!!

    ResponElimina
  20. Ostres, de meló!!! quin tipus de meló, qualsevol, va bé?? bona setmana!

    ResponElimina
  21. Gràcies pels vostres comentaris.

    Teresa,sí, qualsevol va bé i si és cantaloup, millor que millor....

    ResponElimina
  22. Vaja recull de bones receptes de melmelades que faran Memòries d´una cuinera, aquesta teva ha de ser deliciosa i crec que m´animaré a fer-la....un petonet

    ResponElimina
  23. jejeje... així que la teva mare és la innovadora a la cuina! Aquesta melmelada l'hauré de provar perquè no m'imagino el gust. Això sí fa mooolt bona pinta!
    Petons!

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...