dimarts, 25 de gener del 2011

FLAM DE LLIMONA

Avui diumenge i per postres, flam de llimona. Com vosaltres heu pogut comprovar tinc predilecció pels flams i púdings. Aquest flam el tenia a la llista de pendents i, m´he decidit a elaborar-lo aprofitant la temporada de cítrics.


Es tracta d´un flam amb un gust subtil de llimona que no atipa al qual ningú li gira l´esquena després dels excessos nadalencs.

Ingredients
Per a 4 persones
-2 llimones.
-1 litre de llet sencera.
-6 ous i 2 rovells.
-150 gr. de sucre.
-1 cullerada de maizena.
-50 gr. de caramel líquid.

Preparació
-Ratlleu la pell d´una llimona i reserveu-la. Escalfeu la llet  i quan arrenqui el bull la retireu del foc.
-Bateu els ous i els rovells juntament amb el sucre, la ratlladura reservada, el suc de les 2 llimones i la maizena dissolta en una mica d´aigua.
Sense deixar de remenar, afegiu-hi de mica en mica i lentament la llet.
-Cubriu la base dels motlles flamers amb una mica de caramel líquid i afegiu-hi la preparació anterior.
-Coueu  en el forn al bany maria  180º fins que hagi quallat. Un cop retirats del forn els motlles deixeu refredar a temperatura ambient i després els poseu en la nevera fins el moment de servir.

Bon Profit!

15 comentaris:

  1. que booooooo que esta el flammmm.un petó

    ResponElimina
  2. A nosaltres els flams d'ou també ens agraden molt, tastarem aquest amb llimona que deu entrar sol.

    ResponElimina
  3. Boníssim!! Tot i que ja he sopat en menjaria un ara mateix! Un petó, Paula

    ResponElimina
  4. Ostres, m'has fet adonar que fa temps que no he fet cap flam!! I aquest teu de llimona ha de ser boníssim!
    Petons!

    ResponElimina
  5. los flans creo que a todos nos gustan pero saber cambiarlos de sabor eso ya no gusta tanto a la mayoria pero a mi si y este no lo probado nunca,a ver si encuentro un hueco
    bona setmana
    peto
    miquel

    ResponElimina
  6. Hola,
    Com la Paula.. jo també em menjaria un que ja fa estona que he acabat de sopar.. Això del gustet subtil a llimona en un flam no ho havia vist mai i m'agrada! Bona setmana! Petonets,

    ResponElimina
  7. Nyam!!!
    Si és com el que ahir em vaig menjar de postres al un restaurant.. deliciós!!!
    Un petó, Cristina!
    Gourmenderies

    ResponElimina
  8. He fet flam de taronja i flam de mandarina, però amb llimona encara no! I la recepta m'agrada molt, és lleguerament diferent a les meves... Apuntat a pendents, que aviat tinc la calçotada amb els amics i ja estic buscant receptes per fer ;)

    ResponElimina
  9. Amb les ganes que tinc de fer flam i per A o per B sempre em despisto, aqueste teu té una pinta genial!! A la llista de pendents!

    Petonets,
    Sandra

    ResponElimina
  10. riquisimo,...me lo apunto..un saludo desde www.lasguisanderas.com

    ResponElimina
  11. Hola a tots...doncs arran dels vostres comentaris m´he proposat a publicar una variació de flam mensual...aviam que tal surt l´experiment, ok? (espero cumplir la promesa)

    Aquest de llimona em va quedar super lleuger i no atipa com el flam d´ou

    ResponElimina
  12. Qúé bueno, como es casa nos gustan tanto los flanes este lo haré seguro ya que la versión cítrica no la he hecho nunca, espero que me salga bien. Besos

    ResponElimina
  13. que bo,a mi el flan m'agrada molt i aixi esta fantastic.un petó

    ResponElimina
  14. No he fet mai flam de llimona. M'ha sorprès veure que hi poses Maizena però dius que queda lleuger. Serà qüestió d'experimentar-lo!

    ResponElimina
  15. Glòria quan dic Maizena em refereixo a farina de blat de moro o de panís. Jo la vaig comprar a pes.

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...